دو روش ساخت کاردستی اوریگامی خفاش متحرک که بال می زند

اوریگامی خفاش متحرک

اوریگامی خفاش متحرک یکی از انواع اوریگامی متحرک است که برای حرکت از دوانگشت شست و اشاره استفاده می کند. در این پست از پیانته سعی داریم مراحل گام به گام ساخت دو مدل از این نوع اوریگامی را با روشی ساده آموزش بدهیم.

فهرست:


برای آشنایی بیشتر با انواع اوریگامی می توانید به لینک کاردستی کاغذی اوریگامی مراجعه کنید.


اوریگامی خفاش متحرک هالووین

اوریگامی خفاش متحرک هالووین یک مدل اوریگامی متحرک یا اکشن اوریگامی فوق العاده طراحی شده توسط “تالو کاوازاکی” است. این خفاشی است که می تواند بالهای خود را به هم بزند ، در عین حال سر و صدایی عالی دارد. این مدل اوریگامی مناسب برای هالووین است ، و برای بزرگسالان و کودکان سرگرم کننده است.

مراحل ساخت اوریگامی خفاش متحرک 1

برای این اوریگامی به یک کاغذ A4 احتیاج دارید. قسمت بلند کاغذ A4 را به وسط تا بزنید، خوب خط تا بیاندازد و دوباره کاغذ را باز کنید.سپس دو گوشه چپ و راست را به خط تا وسط برسانید. توجه داشته باشید که لبه کاغذ به طور کامل خط تای وسط را نپوشاند بلکه یک فضای خالی کم بینشان بماند. کاغذ را 180 درجه بچرخانید , لبه پایین کاغذ را به لبه لایه بالایی مطابق تصویر برسانید. توجه داشته باشید که خط تا نیندازید فقط علامتی برای تا مرحله بعد به جا بگذارید.

اوریگامی خفاش متحرک

از علامتی که در قدم آخر مرحله قبل به جا گذاشتید استفاده کنید و لبه کاغذ را به آن برسانید و خوب خط تا بیاندازید و سپس باز کنید. سپس دو گوشه پایین را به مثلث بالایی برسانید طوریکه لبه آن همجوار ضلع پایین مثلث باشد. در قدم بعد لبه پایینی را از ضلع پایین مثلث تا کنید طوریکه لبه کاغذ روی مثلث بیافتد. کاغذ را برگردانید و راس بالایی مثلث را به بیرون تا بیندازید به طوریکه راس مثلث از لبه کاغذ بگذرد. دوباره کاغذ را برگردانید. و از گوشه راست یک تای اوریب بزنید.

اوریگامی خفاش متحرک

بعد از تای اوریب مرحله قبل یک تای دیگر به بال خفاش بزنید طوریکه از راس ذوزنقه به ضلع رو برویی آن خط تایی ایجاد شود. بار دیگر از راس بیرونی به داخل خط تایی ایجاد کنید طوریکه لبه بیرونی مثلث روی لبه بالایی کاغذ بیفتد. سپس تای اوریب دیگری بیاندازید طوریکه از راس مثلث به ضلع رو به رویی آن خط تا ایجاد شود. این مراحل را برای بال دیگر خفاش نیز انجام دهید.

اوریگامی خفاش متحرک

بعد از اینکه مراحل ساخت دو بال انجام شد نوبت به سر خفاش می رسد. گوشه بالای کاغذ را به لبه داخل تا بزنید.

اوریگامی خفاش متحرک

حالا نوبت به تکان دادن بالهای خفاش می باشد برای اینکار با فشار دادن انگشت شست و انگشت میانی به سمت د بالها را به سمت بالا خم کنید.این باعث ایجاد تا در وسط اوریگامی خفاش می شود که به شما امکان می دهد تا عمل تکان دادن بالها را ادامه دهید.

اوریگامی خفاش متحرک

برای مشاهده ویدئو این آموزش به لینک آموزش اوریگامی خفاش با بالهای متحرک ورژن هالووین سر بزنید.


اوریگامی خفاش متحرک کاغذی با قابلیت بال زدن

اوریگامی خفاش متحرک کاغذی با قابلیت بال زدن دومین اوریگامی اکشن است که در این پست به آموزش آن می پردازیم. در این مدل نیز برای تکان دادن بالها از دو انگشت شست و سبابه استفاده خواهیم کرد

مراحل ساخت

از کاغذ مربع استفاده کنید. از قطرآن تا کنید سپس دوباره از وسط تا کنید. بار دیگر از وسط افقی تا کنید تا گوشه پایین به لبه بالا برسد. سپس بار دیگر از محل مشخص شده با خط چین تا بزنید.

اوریگامی خفاش متحرک

از قطر ذوزنقه که با خط چین مشخص شده لایه رویی را به بیرون تا بزنید. سپس کاغذ را برگردانید و از محل مشخص شده با خط چین یک خط تا بیندازید و باز کنید. بار دیگر از محل مشخص شده با خط چین تایی به داخل بزنید و باز کنید.

اوریگامی خفاش متحرک

در این مرحله کاغذ را 180 درجه بچرخانید طوری که گوشه پایین و لبه کاغذ بالا باشد. از تایی که در قدم آخر مرحله قبل زدید استفاده کرده و وسط کاغذ را به بالا اهرم کرده و از انگشت خود استفاده کرده و کاغذ را به داخل خم کنید تا روی لایه زیری مسطح شود. از محل مشخص شده با نقطه چین خط تا بیندازید و باز کنید.

اوریگامی خفاش متحرک

از خط تا مرحله قبل استفاده کرده و “تای گلبرگ” که به شما یک شکل کایت مانند میدهد را تکمیل کنید. سپس از قطر کوچک کایت به بالا تا زده سپس کاغذ را برگردانید وبال ها را به طرفین باز کنید.

اوریگامی خفاش متحرک

یک تا از محل مشخص شده به داخل بزنید. حالا بال ها را به داخل فشار دهید تا کاغذ از وسط بسته شود. سپس کاغذ را برگردانید.

اوریگامی خفاش متحرک

حالا همه تاهایی که زده اید را باز کنید تا به حالت اولیه که مربع را از قطر تا کرده بودید برسید. در تصویر خط تاهای افتاده شده را مشاهده می کنید.

اوریگامی خفاش متحرک

از خط چین به داخل تا کنید. دوباره گوشه پایینی را به بالا تا کنید تا تقریبا به لبه بالایی برسد. سچس دوباره لبه ذوزنقه رابه بالا از محل مشخص شده تا کنید.

اوریگامی خفاش متحرک

از خط تاهایی که ایجاد شده کمک بگیرید تا دو بال را به سمت هم هدایت کنید. سپس از خط چین کاغذ را به داخل هدایت کنید تا وسط کاغذ به یک شکل کایت مانند برسید با این تفاوت که این کایت مسطح نبوده و گوشه های آن به هم نزدیک شده اند. این اوریگامی خفاش آماده است. در ویدئویی که لینک آن در ادامه قرار داده شده است مشاهده خواهید کرد که چگونه بال ها را به حرکت در بیاورید.

اوریگامی خفاش متحرک

برای مشاهده ویدئو آموزشی این اوریگامی می توانید به لینک اوریگامی خفاش متحرک با قابلیت بال زدن ورژن 1 سر برزنید.


مطالب مشابه:

آموزش ساخت کاردستی پروانه بادبزنی، سه بعدی ومتحرک با کاغذرنگی و چسب

اوریگامی پرنده متحرک کاغذی


3.9/5 - (14 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments