اوریگامی پرنده متحرک کاغذی (درنا با قابلیت بال زدن)

کاردستی-کاغذی-اوریگامی

اوریگامی پرنده متحرک کاغذی بسیار شبیه به اوریگامی پرنده درنای کلاسیک است و هر دوی آن ها با پایه پرنده شروع میشوند با این تفاوت که درنای متحرک همانطور که از نامش پیداست قابلیت بال زدن داشته و از اکشن اوریگامی ها یا اوریگامی متحرک محسوب می شود‌‌.

فهرست:


بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام ساخت انواع کاردستی کاغذی اوریگامی


مراحل ساخت اوریگامی پرنده متحرک کاغذی

مرحله ۱. با تای پایه پرنده شروع به کار کنید. توجه داشته باشید که این پایه با تای پایه مربع شروع می شود. در ادامه مراحل رسیدن به پایه پرنده را در تصاویر مشاهده خواهید کرد.


برای آشنایی با پایه پرنده می‌توانید به آموزش تصویری انواع تا و اَشکال پایه اوریگامی مراجعه کنید.


اوریگامی پرنده متحرک
اوریگامی پرنده متحرک
اوریگامی پرنده متحرک
اوریگامی پرنده متحرک

مرحله ۲‌. بعد از اینکه پایه اوریگامی پرنده متحرک تکمیل شد، مطابق تصاویر گوش راست را از خط مرکزی به گوش چپ برسانید. سپس راس پایین را از لایه رویی به راس بالا برسانید . لایه زیرین سمت چپ در مراحل بعدی به سر پرنده تبدیل خواهد شد.

اوریگامی پرنده متحرک

مرحله 3. در این مرحله از لایه رویی گوش سمت چپ را به گوش سمت راست برسانید و از تکنیک تای واررونه داخلی استفاده کرده و دم پرنده را تشکیل دهید سپس در سمت چپ نیز از تای وارونه داخلی استفاده کنید و مقدمات سر پرنده را تشکیل دهید. توجه داشته باشید که در تای وارونه هر دو لایه کاغذ به داخل هدایت میشوند.

اوریگامی پرنده متحرک

مرحله 4. در این مرحله سر پرنده تکمیل خواهد شد. برای این کار باید یک تای وارونه دیگر به داخل بزنیم تنها فرق این مرحله با مرحله قبل این است که جهت آن 180 دجه تغییر کرده است.

اوریگامی پرنده متحرک

مرحله آخر. در این مرحله بال های پرنده تکمیل می شود. برای این کار از راس مشخص شده بال رویی را به صورت اوریب تا کنید طوری که هر دو بال روی یک خط راست بیفتند. کاغذ را برگردانید و این کار را روی بال دیگر انجام دهید.

اوریگامی پرنده متحرک

این پرنده زیبا آماده است. برای حرکت کردن بالها از زیر سر پرنده با یک دست گرفته و با دست دیگردم را به بالا و پایین تکان دهید.

اوریگامی پرنده متحرک

برای مشاهده فایل ویدئو آموزش این اوریگامی زیبا می توانید به لینک آموزش اوریگامی پرنده متحرک کاغذی مراجعه کنید


از همراهی شما بسیار ممنونیم. لطفا ستاره و کامنت فراموش نشود.


4.5/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments