آشپزی

طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر

در پست طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر قصد داریم دو روش آسان طبخ را به شما معرفی کنیم. آیا کسی را می شناسید که عاشق مرغ شکم پر نباشد؟ در مورد پنیر چطور؟ کسی را می شناسید از ترکیب این پنیر در دستورالعمل های گوناگون لذت نبرده باشد؟ البته قابل ذکر است که در این دو آموزش مانند روش های سنتی عمل نکرده و فقط از سینه مرغ استفاده کرده ایم که ممکن است ساده بودن مراحل طبخ از مزیت های آن باشد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر موزارلا و گوجه فرنگی

طرز تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیرموزارلا و گوجه فرنگی جزو آسان ترین و کم دردسرترین روش های پهت مرغ شکم پر است. فرض کنید یک روز سرد زمستانی پیش رو دارید و نمی خواهید به جایی بروید و برای شام خرید کنید و از روی خوش شانسی مواد مورد نیاز که تعدادشون زیاد نیست و اکثر مواقع هم در یخچالتون پیدا می شود را در خانه داشته باشید. تنها کاری که لازمه انجام بدهید به داخل مطبخ دلپذیرتون بروید و مرغ خود را چندساعتی در سس بخوابانید (پیشنهاد ما به شما مارینیت است که این سس به طور معمول از روغن ، سرکه ، ادویه جات و گیاهان خشک شده تهیه می شود ) . البته برای این دستورالعمل واقعا توصیه می شود که اگر وقت داید از شب قبل سینه مرغ را در سس مخصوص بزراید زیرا طعم بیشترو دلپذیرتری می گیرد. مهم ترین مزیت این غذا این است که بسیارساده و آسان و در عین حال خوشمزه است. با ما همراه باشید.

مواد اولیه:

  • 4 عدد سینه مرغ
  • 1 فنجان پنیر موزارلا خرد شده
  • ¼ فنجان گوجه فرنگی نگینی
  • 1 فنجان قارچ خرد شده

روش پر کردن سینه مرغ

  • برای اینکه سینه مرغ به اندازه کافی پهن شود که بتوانید مواد را در آن بریزید دو راه دارید. اول اینکه به قدری سینه مرغ را بکوبید که پهن شود یا با استفاده از چاقو از وسط طوری مرغ را ببرید که طول آن دو برابر شود.
  • هر سینه مرغ را با پنیر ، قارچ و گوجه فرنگی پر کنید و روی یک ظرف یا ورق پخت قرار دهید تا 20 دقیقه در فر بپزد.

و درانتها از این غذا با مقداری ماکارونی سبزیجات اضافی لذت ببرید.به عنوان ثال می توانید به مخلوط مقداری سیر ، پنیر پارمسان و روغن زیتون استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر خامه ای و اسفناج

طرز تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر خامه ای و اسفناج بسیار آسان بوده و در نهایت یک غذای محبوب کم کربوهیدرات خواهید داشت. باید بدانید پنیر خامه ای و پارمسان یک طعم خوب و مشخصی به این مرغ اضافه می کنند.

اگه شما فرزند داشته باشید می دانید که چقدر از خوردن سبزیجات به ویژه اسفناج فراری اند ولی به شما قول می دهیم که فرزندان شما از این غذا بسیار لذت خواهند برد و بشقاب خود را تمام خواهند کرد. با ما همراه باشید.

مواد اویه:

برای مواد داخل مرغ به

  • پنیر خامه ای
  • پارمسان
  • کمی مایونز
  • اسفناج خرد شده
  • و چاشنی دلخواه خودتان

احتیاج دارید. بعد از تهیه آن ها را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و سپس کنار بگذارید.

به علاوه 4 عدد سینه مرغ نیز کنار بگذارید.

طرز تهیه:

به مرغ چاشنی های خود را از قبیل فلفل، نمک، و ادویه های دیگر اضافه کرده وبا چاقوی برشی ریز در یک طرف مرغ ایجاد کنید. برای اینکار توصیه ما این است کهبا یک دست مرغ را ثابت نگه دارید و سپس با استفاده دست دیگر طوری به سینه مرغ برش بزنید که اگر قرار بود آن را کامل برش می زدید به دو نیم مساوی تقسیم می شد. اما به خاطر داشته باشید یک برش ریز بزنید تا بتوانید مواد را درون آن پر کنید.

حالا شروع کرده و با قاشقی اسفناج را درون برشی که به سینه مرغ زده اید پر کنید. سپس حدود 25 دقیقه یا بیشتر درون فر بگذارید تا این غذا به خوبی بپزد.

سازگار با رژیم کتوژنیک

جالب است بدانید اگر رژیم کتو یا کتوژنیک دارید این غذا با وجود پنیر خامه ای که درون آن است باز هم مشکلی ایجاد نکرده و شما به راحتی می توانید آن را مصرف کنید مگر اینکه منع غذایی داشته باشید. البته اسفناج درون این غذا به سرحالی شما نیز کمک خواهد کرد زیرا که یک منبع عالی برای دریافت پتاسیم است که از بی حالی و کرختی بدن جلوگیری خواهد کرد.

به علاوه اگر با رژیم کتوژنیک آشنایی ندارید خلاصه آن این است که رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و چربی را جایگزین آن می کند. کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می دهد. وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند. البته باید بدانید که وارد هر رژیمی که می شوید باید با متخصصان مربوطه مشورت کنید زیرا که به تعداد انسان های روی زمین ممکن است به رژیم های متفاوت واکنش های متفاوت باشد.

ممنون که با ما همراه بودید. مراقب سلامتی خودتان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *