طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین کمان بدون فر و تخم مرغ

با طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین کمان بدون فر و تخم مرغ با کمترین زحمت ممکن قادر خواهید بود کیکی بسیار خوشمزه و رنگارنگ را آماده کرده و از آن لذت ببرید. با این پست آشپزی از پیانته همراه باشید.

فهرست:

Japanese Matcha Green Tea Mille Crepe Cake | Recipe Cart

طرز تهیه ماچا رنگین کمانی

باید بدانید که ژاپنی ها یک کیک کرپ لایه لایه بسیار معروب به نام کرپ کیک ماچا دارند که عموما با 15 لایه کرپ و چای سبز ماچا تهیه می‌شود. تفاوت کیک کرپ رنگین کمان با ماچا هم استفاده نکردن از چای سبز ماچا در این کیک می‌باشد.

طرز تهیه خمیر کرپ ساده برای صبحانه :

طرز تهیه این خمیر کرپ ساده بسیار آسان بوده و بدون تخم مرغ آماده می‌شود.

مواد لازم برای طرز تهیه خمیر کرپ ساده

  • 56 گرم کره نمک (4 قاشق غذاخوری) (ذوب شده)
  • آرد مخصوص شیرینی پزی 320 گرمی (2 لیوان) (الک شده)
  • 150 گرم (2/3 فنجان) شکر
  • 720 گرم شیر به دلخواه (3 فنجان) (داغ)
  • رنگ مواد غذایی (صورتی ، بنفش ، سبز ، آبی)

مواد لازم برای تزییین کیک کرپ رنگین کمان :

  • 4 فنجان آیسینگ یا خامه برای لایه های کیک
  • 100 گرم شکر (1/2 فنجان)
  • 3 بیسکوییت کاکائویی(اختیاری)

نکته برای تهیه کیک کرپ رژیمی برای گیاهخواران:

این یک کیک بدون تخم مرغ است ، بنابراین اگر وگان هستید می توانید از شیر وگان و خامه مخصوص وگان استفاده کنید. دستورالعمل پخت این کیک طوری است که همه بتوانند آن را امتحان کنند ، بنابراین در صورت تمایل از هر نوع ماده ای که دوست دارید استفاده کنید.

مراحل و طرز تهیه کیک کرپ ژاپنی شیرین بدون شکلات :

  1. آرد کیک الک شده و شکر دانه ریز را با لیسک مخلوط کنید. کره نمک ذوب شده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط شود. شیر را به تدریج اضافه کرده و بین مواد افزودنی مخلوط کنید. خمیر را کاملاً مخلوط کنید تا از شر توده ها خلاص شوید. باتری باید آبکی به نظر برسد

طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین

نکته: بسیار مهم است که آرد خود را حداقل 2 بار الک کنید زیرا باعث می شود خمیر نرمتر و کار با آن راحت تر باشدو خمیر دارای توده نشود. اگر خمیر شما خیلی غلیظ شد شیر بیشتری اضافه کنید تا قوام آن بهتر شود. اگر خیلی نازک است ، کمی آرد الک شده اضافه کنید تا بافت آن یکدست شود.

2. خمیر را به طور مساوی به 4 کاسه مختلف تقسیم کنید. خمیرها را با رنگ غذا (صورتی ، بنفش ، سبز ، آبی) رنگ کنید. این مقدار خمیر به طور مساوی در 4 رنگ توزیع می شود. اگر رنگ بیشتری می خواهید ، می توانید دستور غذا را دو برابر کنید.

طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین

3. تابه را گرم کنید و با کمی روغن چرب کنید. سپس با حرارت کم ، حدود 1/4 فنجان خمیر کرپ را به ظرف اضافه کنید. بگذارید کرپ ها کمی طلایی شوند. با این مواد هر رنگ باید حدود 4 تا 5 کرپ بدهند.

نکته: قرار است یک کرپ نازک باشد. هنگام تهیه کرپ ، مطمئن شوید که وقتی مایه خود را به ظرف اضافه می کنید خیلی ضخیم یا خیلی نازک نباشد. 1/4 فنجان خمیر مقدار مناسبی برای تهیه یک کرپ است. اگر می خواهید کرپ خود را بردارید، مطمئن شوید که قبل از شروع کرپ بعدی ، ظرف را خیلی خوب چرب کنید.

طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین

4. بگذارید کرپ ها کاملاً خنک شوند (حدود 1 ساعت). خامه را با شکر در مخلوط کن ریخته و بزنید تا فرم بگید. (400 گرم خامه سنگین با 100 گرم شکر دانه ریز)

نکته: بگذارید کرپ ها قبل از خامه کشی کاملاً خنک شوند. اگر کرپ ها هنوز گرم باشند ، خامه آب می شود.

  1. کمی خامه فرم گرفته را به کرپ اضافه کرده و پخش کنید. (زیاد اضافه نکنید ، در غیر این صورت مواد پر شده از آن بیرون می ریزند).
طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین

کرپ ها را به این ترتیب لایه لایه روی هم قرار دهید. بعد از تمام شدن ، کناره ها و روی آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید. بگذارید یک شب خنک شود و آن را در صورت تمایل با بیسکویین تزیین کنید..

طرز تهیه کیک کرپ ساده رنگین

نکته: بسیار مهم است که کیک به مدت 5 ساعت خنک شود تا هنگام برش خامه ها از بین نروند. . اگر این کار را نکنید ، در هنگام برش کیک ، یخ زدگی از بین می رود.

از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم. لطفا با دادن کامنت و ستاره از ما حمایت کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments