طرز استفاده از اسفنج آرایشی (بیوتی بلندر)

طرز استفاده از اسفنج آرایشی

استفاده از فوندیشن ( زیرسازی صورت ) با برس یا انگشتان باعث ایجاد رگه هایی روی صورت می شود. اسفنج آرایشی توسط آرایشگر Rea Ann Silva اختراع شد تا از پوشش طبیعی و یکنواخت انواع فوندیشن و کرم ها روی صورت اطمینان حاصل کند. برای استفاده از فوندیشن، رژگونه ، کرم مرطوب کننده رنگی و سایر آرایش ها میتوانید از این اسفنج ها استفاده کنید تا جلوه ای بی نقص داشته باشد. این اسفنج ها همچنین می توانند برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده ، ضد آفتاب و غیره استفاده شوند. در این مطلب پیانته طرز استفاده از اسفنج آرایشی (بیوتی بلندر ) و تکنیک های مناسب برای داشتن تاثیر بی نظیر رو به شما پیشنهاد می دهد.

فهرست :

آماده کردن اسفنج آرایشی (بیوتی بلندر)

آغشته کردن بیوتی بلندر به مواد آرایشی

پخش کردن آرایش به وسیله یک بیوتی بلندر

پاک کردن اشتباه آرایشی با بیوتی بلندر

استفاده از بیوتی بلندرهای مخصوص

آماده کردن اسفنج آرایشی (بیوتی بلندر)

طرز استفاده از اسفنج  آرایشی

در اولین مرحله باید اسفنج رو با آب مرطوب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید با بیوتی بلندر مرتکب شوید، استفاده خشک از این اسفنج برای استفاده از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست است. قبل از استفاده حتماً آن را زیر شیر آب مرطوب کنید تا کاملاً خیس شود. با خیس کردن اسفنج کاملا منبسط می شود.

شما می توانید از آب گرم یا خنک برای مرطوب کردن بیوتی بلندر استفاده کنید ، اما اگر از آب خنک استفاده کنید ممکنه دارای طراوت بیشتری شود.
اگر زمان استفاده از اسفنج به شیر آبی دسترسی ندارید ، می توانید آن را با آب بطری خیس کرده و یا حتی با اسپری آب را روی آن اسپری کنید .

اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی اون خارج شود با این حال که برای استفاده از بیوتی بلندر باید مرطوب باشد اما طوری نباشد که از آن آب بچکد. قبل از استفاده محصولات آرایشی حتما اسفنج رو به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. اسفنج های آرایشی نسبتا ظریف هستند بنابراین برای خارج کردن آب آن ها رو نپیچانید چون ممکن است زود ظاهری پاره پاره پیدا کنند. وقتی اسفنج را فشار می دهید، میتوانید آن را در یک حوله تمیز یا یک تکه دستمال کاغذی قرار دهید تا به جذب آب اضافی کمک کند.

در صورت لزوم اسنفج خود را دوباره مرطوب کنید. اگر در حال آرایش صورت کامل هستید ، ممکن است متوجه شوید که اسفنج شما هنگام استفاده شروع به خشک شدن کرده است. برای اطمینان از اینکه از مرحله اول برنامه آرایش خود تا آخرین مرحله نتایج بی عیب و نقصی کسب کنید ، یک بطری اسپری آب در دست داشته باشید تا در صورت لزوم اسفنج را به آرامی خیس کنید.

آغشته کردن بیوتی بلندر به مواد آرایشی

اسفنجتان رو به مواد آرایشی آغشته کنید. طرز استفاده از اسفنج آرایشی برای مواد آرایشی مختلف کمی متفاوت می باشد. برای استفاده از بیوتی بلندر در زیرسازی ، کانسیلر ، رژگونه ، هایلایتر ، پودر تنظیم کننده و یا هر نوع آرایش صورت دیگری، اسفنج مرطوب به مواد آرایشی خود آغشته کنید. حواستان باشد که اسفنج رو خیلی فشار ندعید تا بیش از حد مواد آرایشی روی آن قرار بگیرد.

  • برای محصولات آرایشی مانند فوندیشن، مرطوب کننده رنگی ، کرم BB یا کانسیلر ، مقداری از کرم رو پشت دست خودتان بریزید بعد اسفنج رو از این طریق آغشته کنید. برای نتیجه بهتر هیچوقت این کرم هارو مستقیم روی بیوتی بلنر نریزید.
  • برای محصولات آرایشی پودری ، مانند رژگونه کرم یا هایلایتر ، می توانید ااسفنج آرایشی را مستقیماً روی مواد بزنید.
  • برای موارد آرایشی که قرار است در مناطق وسیع صورت مانند زیرسازی استفاده کنید، قسمت پایین اسفنج رو به مواد آرایشی آغشته کنید.
  • برای آرایش هایی که در مناطق کوچک مانند کانسیلر زیر چشم یا هایلایتر در امتداد استخوان گونه تمرکز دارند، انتهای نوک اسفنج را به مواد آرایشی آغشته کنید.

وقتی که مقداری از میکاپتان را به اسفنج آغشته کردید، انتهای گرد اسفنج را به روی صورت ضربه بزنید تا آرایش را روی صورتتان بنشیند. اسفنج را روی صورتتان نکشید؛ به آرامی ضربه بزنید یا به آرامی فشار دهید تا یک نتیجه بی نظیر داشته باشید. اسفنج را روی صورتتان ضربه بزنید تا زمانی که آرایش کاملاً روی پوستتان نشسته باشد. ممکن است در بعضی از نقاط به چند ضربه احتیاج داشته باشید تا آرایش را کامل کنید. برای اینکه آرایش کنید، نیازی نیست که اسفنج را روی پوستتان خیلی محکم فشار دهید؛ آرام ضربه بزنید و اسفنج بقیه کار را انجام خواهد داد.

برای به کار بردن فونداسیون یا کانسیلر زیر چشم، اطراف بینی، دور لب‌ ها یا در تمامی نقاط کوچک، انتهای تیز اسفنج را روی پوست فشار دهید. شما می‌ توانید با گوشه گرد اسفنج کمی بیشتر از حد معمول روی پوست فشار دهید تا مطمئن باشید که آرایش کاملاً خوب روی پوستتان نشسته است.

بعد از اینکه از اسفنج استفاده کردید آن را بشویید. به این خاطر که اسفنج بیوتی بلندر واقعاً جاذب است، می‌ تواند موجب رشد باکتری شود، پس شما می‌ خواهید دفعه بعدی که از آن استفاده می‌ کنید تمیز باشد، پس عادت کنید که بعد هر بار استفاده آن را بشویید تا مطمئن شوید که وقتی به آن نیاز دارید آماده است.

  • اسفنج آرایشی بیوتی بلندر یک اسفنج مایع و یک اسفنج جامد مخصوصاً برای شست‌ وشوی اسفنج شما طراحی کرده است.
  • اگر بودجه دارید، شما می‌ توانید اسفنج تان را با یک مایع ظرفشویی آنتی‌ باکتریال و غیرعطری بشویید. یک صابون آنتی‌ باکتریال هم برای تمیز کردن یک بیوتی بلندر می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • برای شست‌ و شو اسفنج را با آب گرم مرطوب کنید و کمی صابون یا پاک‌ کننده به آن بمالید. کف درست کنید و تا زمانی که آب خارج شده از بیوتی بلندر شفاف نیست دست از شستن برندارید.
  • اگر لکه‌ ای روی اسفنج وجود دارد که با شست‌ و شو پاک نمی‌ شود آن را در یک مخلوط از صابون مایع و آب گرم در طول شب بخیسانید‌. اگر میکاپ از اسفنج بیرون نمی‌آید، قبل از شست‌ وشو یک روغن ضعیف مانند روغن بچه را امتحان کنید، روغن می‌ تواند به بیرون آمدن میکاپ‌هایی که در داخل اسفنج گیر کرده‌اند کمک کند.

پخش کردن آرایش به وسیله یک بیوتی بلندر

طرز استفاده از اسفنج  آرایشی

 مواد آرایشیتون رو نقطه نقطه بر روی صورتتون بگذارید.برای برخی موارد آرایشی طرز استفاده از اسفنج آرایشی ممکن است متفاوت باشد به طور مثال ممکن است که استفاده کردن به صورت ضربه‌ ای از بیوتی بلندر مثلاً در یک سری از محصولات که در یک تیوب است و یک قلم دارد همانند یک کانسیلر یا رژ گونه مایع، مشکل باشد. در این صورت، آرایش را نقطه به نقطه بر روی نقاطی از صورت که می‌ خواهید آنجا اعمال کنید، بگذارید. با به کار بردن مقدار کمی میکاپ شروع کنید و تنها در صورتی که نیاز دارید مقدار را بیشتر کنید. اسفنج مقداری از آرایش را مخلوط خواهد کرد پس مقدار کمی از آن، قسمت زیادی را پوشش خواهد داد.

بیوتی بلندر را به آرامی بر روی آرایش بکشید

وقتی که آرایش روی پوستتان قرار گرفته اسفنج مرطوب را به آرامی بر روی صورت بکشید تا خوب روی صورت بنشیند. اگر از این نگرانید که میکاپ بیشتر از نقاطی که می‌ خواستید پخش شود، می‌ توانید از انتهای بیوتی بلندر استفاده کنید.

  • به این خاطر که اسفنج مقداری از آرایش را برخواهد داشت، هنگامی که شما در حال اعمال آن بر روی صورت تان هستید، مراقب باشید که بیوتی بلندر را به نقاط دیگر صورت نزنید چون ممکن است آرایشتان تغییر کند.

۳- اسفنج را روی نقطه‌ ای از صورت که می‌ خواهید بگردانید تا آرایش تمیز از آب دربیاید

وقتی روی آرایشی که قبلاً روی پوست بوده چیزی می‌ زنید گاهی ممکن است تکه‌ تکه به نظر برسد. برای اینکه یک نتیجه بی‌ نظیر بگیرید گوشه بیوتی بلندر را روی منطقه بکشید که هرگونه لک یا تکه‌ تکه بودنی را پاک کند. گرداندن گوشه بیوتی بلندر در تمام صورت یک پایان ایده‌ آل برای آرایش شماست. مهم نیست چگونه آرایش می‌ کنید، این کار به شما اطمینان خواهد داد که آرایش شما کاملاً روی پوستتان نشسته و هیچ‌ گونه تکه‌ تکه بودنی از آن باقی نمانده است.

  • هر زمان که از بیوتی بلندر برای آرایش کردن استفاده می‌ کنید، مطمئن باشید که آن را کاملاً خوب می‌ شویید تا برای استفاده بعدی تمیز و خشک باشد.

بیشتر بخوانید : فواید استفاده از تونر چیست و چه زمانی باید استفاده شود؟


پاک کردن اشتباه آرایشی با بیوتی بلندر

۱- با یک اسفنج تمیز و خشک شروع کنید

در حالی که شما باید همیشه یک بیوتی بلندر برای اعمال کردن آرایش یا محصولات مراقبت از پوست داشته باشید، اما برای پاک کردن اشتباهات آرایشی این‌ طور نیست. قبل از اینکه شروع کنید مطمئن شوید که اسفنج شما تمیز است اما خیس نیست.

  • داشتن یک بیوتی بلندر اضافی می‌ تواند کمک‌ کننده باشد، به این صورت که یکی به صورت خیس و برای اعمال آرایش استفاده شود و دیگری برای پاک کردن اشتباهات آرایشی به صورت خشک استفاده شود.

۲- اسفنج آرایشی را روی نواحی‌ که مقدار زیادی مواد آرایشی رنگی دارند بکشید

اگر مقدار زیادی رژگونه یا برنز کننده استفاده کردید اسفنج را روی آن نواحی بکشید تا از شدت رنگی بودن آن بکاهید به این خاطر که اسفنج خشک است مقدار زیادی از آرایش را برمی‌ دارد و به شما یک رنگ طبیعی می‌دهد

۳- اسفنج را روی نواحی با آرایش بیش از حد بکشید

اگر شما بیش از حد فونداسیون، کانسیلر، پودر ثابت‌ کننده استفاده کردید، می‌ توانید از اسفنج خشک برای برداشتن مقداری از میکاپ استفاده کنید. گوشه بیوتی بلندر را روی نواحی بکشید که بافت ضخیمی دارند و اسفنج مقدار اضافی را برخواهد داشت

  • شما می‌ توانید از این تکنیک برای فونداسیون تکه‌ تکه شده یا خطوط پیدا شده گوشه صورت تان استفاده کنید.

استفاده از بیوتی بلندرهای مخصوص

طرز استفاده از اسفنج  آرایشی
  • به‌ کار بردن محصولات مراقبت از پوست با یک بیوتی بلندر سفید

این اسفنج برای به کار بردن محصولات مراقبت از پوست و مطمئن بودن از جذب شدن کامل آن‌ها روی پوست کاملاً مناسب است برای گرفتن بهترین نتیجه از بیوتی بلندر خالص استفاده کنید که رنگ آن سفید است و می‌توانید مطمئن باشید که هیچ رنگینه‌ ای روی آن نمی‌ماند که باعث اذیت شدن پوست شما بشود. مطمئن باشید که بیوتی بلندر خالصتان را قبل از اعمال کردن نرم‌‌ کننده، سرم، ضد آفتاب یا بقیه محصولات خیس کنید، همان‌ طور که وقتی می‌ خواهید آرایش کنید این کار را انجام می‌ دهید. در آن صورت شما مطمئن خواهید بود که مقداری از محصولات مراقبت از پوستتان را هدر نمی‌ دهید صرفا به خاطر اینکه اسفنج شما خوب جاذب نیست.

طرز استفاده از اسفنج  آرایشی
  • از میکرو بیوتی بلندر سیاه برای اعمال برنزکننده پوست استفاده کنید

ممکن است که سخت باشد که برنزکننده را بدون ایجاد لکه، با استفاده از دستتان یا حتی یک دستکش روی پوستتان به صورت مساوی بزنید. اسفنج کار اعمال کردن برنز کننده را روی پوست انجام می‌ دهد تا در همه جا یک رنگ یکسان را ببینید. از بیوتی بلندر و بادی بلندر که سیاه هم هست و با استفاده از برنز کننده لکه نمی‌ گیرد. بیوتی بلندر سیاه همچنین برای اعمال کردن برنزرهای تیره‌ تر و فونداسیون‌ های با ماندگاری طولانی مدت و کار بیشتر که ممکن است شستن آن از بیوتی بلندر معمولی سخت‌ تر باشد ایده‌ آل است.


بیشتر بخوانید : 7 ماسک خانگی آبرسان مو با تاثیری عالی


  • کارهای جزئی را با میکرو مینی‌ بلندر انجام دهید 
طرز استفاده از اسفنج  آرایشی

در حالی که انتهای تیز اسفنج به حد کافی کوچک است که داخل همه گوشه‌ کنارها برود ولی همیشه آن دقتی که شما می خواهید را نمی‌ دهد. میکرو مینی‌ بلندر گزینه بهتری است برای اینکه یک‌ چهارم میزان اوریجینال‌ اش است. از آن برای به کار بردن کانسیلر زیر چشم استفاده کنید. یا کانسیلر زیر چشم را با پودر تنظیم کنید  یا صورت را کانتور یا هایلایت کنید. شما از میکرو مینی‌ بلندر برای اعمال کردن سایه چشم هم می‌ توانید استفاده کنید.

منبع: wikihow


5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments