فواید استفاده از تونر چیست و چه زمانی باید استفاده شود؟

فواید استفاده از تونر

مراقبت مناسب از پوست صورت به پاک سازی و مرطوب سازی منظم نیاز دارد. با این حال ، تونرهای صورت نیز نقش مهمی در اطمینان از ظاهر سالم و تمیز صورت شما دارند. در ادامه در این مطلب به بررسی موارد زیر می پردازیم:

فواید استفاده از تونر چیست؟

تعادل ph

تونرهای صورت به تعادل PH یا هیدروژن بالقوه سطح پوست کمک می کنند. سطح pH نشانه سطح اسیدیته پوست شما است و در مقیاس 0 تا 14 اندازه گیری می شود ، در حالی که 7 خنثی ترین سطح است. داشتن سطح PH متعادل به این معنی است که پوست شما در معرض چربی و عفونت نیست و باعث ایجاد ظاهری شاداب و نرمتر می شود.

سم زدایی


بسیاری از سموم که بر سلامت و ظاهر پوست شما تأثیر می گذارند از مواد شیمیایی ساخته شده در صنعت تولید می شوند. تونرهای صورت برای از بین بردن سموم محیطی مانند دود و سایر مواد شیمیایی باقی مانده از پوست شما کمک می کنند. این به پوست شما کمک می کند تا روشن و سالم به نظر برسد و از مزایای طولانی مدت آن می توان به آکنه کمتر ، جای زخم های شدید و چین و چروک های کمتر اشاره کرد.

جمع شدن و سفت شدن منافذ


منافذ بزرگ صورت به خاک ، روغن و سموم اجازه ورود به پوست را می دهد و باعث تحریک و عفونت می شود. تونرهای صورت منافذ صورت شما را سفت می کنند و باعث می شوند روغن و سموم کمتری در پوست قرار بگیرند. این باعث ایجاد جلوه ای تازه ، تمیز و کم چرب تر می شود ضمن اینکه از بروز آکنه جلوگیری می کند.

کاهش آکنه


آکنه می تواند دردناک و ناخوشایند باشد و منجر به ایجاد زخم در صورت شود. همچنین می تواند چربی ، کدر و نامتعادل تر به نظر برسد. با از بین بردن تجمع چربی ، باقی مانده و سلولهای مرده پوست ، تونرهای صورت به شما در کاهش میزان لکه های صورت و آکنه هایی که ممکن است داشته باشید کمک می کنند و برای جلوگیری از شیوع آکنه آینده کمک می کنند.

آبرسانی و تغذیه


تونرهای صورت آبرسانی به پوست شما ایجاد می کنند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی ، صافی ، رطوبت و ظاهر جوانتر ضروری است. آبرسانی مناسب پوست علائم پیری پوست را کاهش داده و پایه موثری برای استفاده از مواد آرایشی صورت فراهم می کند. بسیاری از تونرهای صورت همچنین ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری پوست را برای سالم و متعادل نگه داشتن پوست فراهم می کنند.

همه کاره بودن


از تونرهای صورت می توان برای تمیز کردن گوش و اطراف گوش و کاهش رسوبات چربی در پشت و بازوها و هر جایی که آکنه در آن نقاط وجود دارد استفاده کرد.

فواید استفاده از تونر، طریقه استفاده صحیح از تونر

طریقه استفاده صحیح از تونر

  • چند قطره از تونر را روی یک پنبه بریزید
  • آن را در سراسر صورت و گردن خود بمالید
  • همچنین می توانید به جای پنبه چند قطره تونر در دست خود بریزیذ و آن را روی صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید خشک شود.
  • سپس از سرم و یا مرطوب کننده بر روی صورت خود استفاده کنید

چگونه یک تونر مناسب با پوست خود انتخاب کنیم؟

تونرها با توجه به نیاز پوست شما دارای مواد مختلف هستند. اگر به دنبال فواید استفاده از تونر برای پوست خود هستید حتما قبل از خرید تونر ، مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید زیرا برخی از آنها ممکن است حاوی مواد قوی باشند.

  • اگر پوست نرمال و مختلط دارید به دنبال موادی مانند ویتامین C ، کوآنزیم Q10 ، اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید.
  • اگر پوستی مستعد آکنه دارید ، در تونر خود به دنبال اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک باشید. این می تواند باعث کاهش منافذ پوست شود. اسید سالیسیلیک گزینه خوبی است ، در صورت داشتن پوست حساس می تواند باعث تحریک پوست شود.
  • برای پوست های حساس بدنبال مواد آرام بخشی مانند آلوئه ورا و خیار باشید.
  • اگر 30 تا 40 ساله هستید ، ممکن است بخواهید یک تونر با آنتی اکسیدان ها و مواد آبرسان را در نظر بگیرید.
  • فندق جادوگر ، آلوئه ورا ، عصاره دانه گریپ فروت ، خیار و ویتامین E برخی از مواد تسکین دهنده هستند اگر پوست خشک دارید.
  • اگر پوست چربی دارید ، چوب صندل ، پوست بید ، اسطوخودوس ، مریم گلی و درخت چای بهترین گزینه شماست.

چند بار در روز باید از تونر روی صورت خود استفاده کنم؟


بعد از پاکسازی صورت می توانید روزی دو بار از تونر استفاده کنید. در صورت داشتن پوست خشک یا حساس ، استفاده از تونر را به یک بار در روز یا یک روز در میان محدود کنید.

بهترین زمان استفاده از تونر چه زمانی است؟


می توانید در هر زمان از روز – صبح ، عصر یا شب – از تونر استفاده کنید ، اما مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که همیشه و فقط بعد از تمیز کردن صورت خود ، از تونر استفاده کنید. این به همان اندازه مهم است که درست بعد از استفاده از تونر ، روال مراقبت از پوست خود را تمام کنید. حتما بعد از استفاده از تونر از روغن صورت مرطوب کننده و یا سرم استفاده کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments