آموزش کاردستی اوریگامی جغد ساده جدید و با قابلیت ایستادن

اوریگامی جغد ساده جدید

 

با کاردستی اوریگامی جغد ساده جدید قصد داریم روش ساخت یک مدل اوریگامی جغد را که در عین سادگی بسیارمتفاوت از مدلهای دیگر است آموزش بدهیم. این اوریگامی می توانید در شمار اکشن اوریگامی یا اوریگامی متحرک حساب شود زیرا با کمی دمیدن در آن به آن قابلیت ایستادن خواهیم داد. در این پست از پیانته با ما همراه باشید تا از ساخت آن لذت ببرید.

فهرست:


برای اطلاعات و آشنایی بیشتر با انواع اوریگامی تاریخچه آن و دسترسی به مدلهای دیگر اوریگامی به آموزش گام به گام ساخت انواع کاردستی کاغذی اوریگامی مراجعه کنید. و برای دسترسی به جدیدترین پستها از مدل های اوریگامی به  اوریگامی مراجعه کنید.


مراحل ساخت کاردستی اوریگامی جغد ساده جدید

مرحله 1

برای ساخت این اوریگامی از کاغذ مربعی استفاده کنید که دو طرف آن دو رنگ متفاوت باشند. توجه داشته باشید که رنگ پشت کاغذ مطابق با رنگ چشمهای جغد خواهد بود.

در ابتدا 4 خط تای اصلی را از گوشه ها و از وسط مربع بزنید تا بتوانیم شکل پایه اوریگامی “بمب آب” را مطابق تصاویر به وجود بیاوریم. توجه داشته باشید که روی کاغذ رنگ بدن جغد باشد.


برای اطلاعات بیشتر از شکل های پایه و اساسی در اوریگامی نیز می توانید به انواع تا و اَشکال پایه اوریگامی مراجعه کنید.


مرحله 2

سپس دو گوش پایین مثلث از لایه رویی کاغذ را به راس بالایی برسانید و مطابق تصاویر تا بزنید.

اوریگامی جغد ساده جدید

در این مرحله کاغذ را 180 درجه بچرخانید تا به ساخت سر جغد بپردازیم. دو گوشه پایین لوزی از لایه رویی کاغذ را به لبه بالا برسانید، خط تا انداخته و باز کنید. سپس بار دیگر دو گوش را رو به بالا طوری تا بزنید تا خط تای ایجاد شده در قدم قبلی با لبه های لوزی در یک راستا باشند. توجه داشته باشید این خط تای جدید که ایجاد کرده ایم باید رو به داخل بروند. برای اینکار لایه رویی کاغذ را از گوشه ها کمی باز کنید. سپس خط تا ذکر شده را به داخل هدایت کند تا در نهایت لوزی روی کار بیاید ولی جای گوشه ها مطابق با قدم قبل باشد. سپس لوزی را از راس به پایین تا کنید.

اوریگامی جغد ساده جدید

مرحله 3

در این مرحله به ساخت چشمهای اوریگامی جغد ساده می پردازیم. برا اینکار دو راس را از بالا مورب تا بزنید طوری که خط تا روی ضلع های لوزی بیافتد. سپس تای دیگری به طرفین بزنید طوری که گوشه ها به لبه های بیرونی کاغذ برسد. سپس از دو طرف گو شه ها را گرفته و بر کاغذ عمود کرده و از لایه رویی به داخل فشار دهید تا دو لوزی کوچک مسطح مطابق تصاویر ایجاد شود. سپس از لایه رویی گوشه های بالایی دو لوزی کوچک را به پایین تا بزنید تا سفیدی چشمها پیدا شوند وبار دیگر به بالا تا بزنید تا چشمها تکمیل شوند.

اوریگامی جغد ساده جدید

مرحله 4

در این مرحله به ساخت بال ها می پردازیم. برای اینکارکاغذ را برگردانید سپس 180 درجه بچرخانید. سپس از لبه پاین به بالا تا بزنید طوری که چشمهای جغد دیده شود. سپس بار دیگر کاغذ را برگردانده و 180 درجه بچرخانید.

اوریگامی جغد ساده جدید

در این مرحله بال سمت چپ را اوریب به داخل تا بزنید، طوری که لبه داخل بال روی لبه بیرونی چشم بیافتد. سپس کاغذ را برگردانید و از محل مشخص شده تا بزنید و برگردانید. در این مرحله اوریگامی جغد ساده آماده است. اگر این اوریگامی را همان گونه که هست میپسندید کار شما تمام شده است . ولی اگر تمایل دارید تا قابلیت ایستادن را ایجاد کنید کافی است تا از بالای سر جغد کمی هوا به داخل بدمید تا همان گونه که مشاهده می کنید حالت سه بعدی گرفته و به راحتی روی سطح صاف بایستد.

اوریگامی جغد ساده جدید
اوریگامی جغد ساده جدید
4.2/5 - (8 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابولفضل
ابولفضل
3 سال قبل

عالییییی