آموزش دوخت ماسک تنفسی فیلتر دار

ماسک تنفسی فیلتر دار

در این پست از پیانته با آموزش دوخت ماسک تنفسی فیلتر دار در خدمت شما هستیم. ماسک تنفسی فیلتر دار به چیز زیادی احتیاج ندارد. الگویی که در ادامه پیوست شده است برای یک ماسک با اندازه معمول است و دوخت آن نیز بسیار ساده می‌باشد. با ما همراه باشید.

فهرست:

الگوی ماسک تنفسی فیلتر دار

 ماسک تنفسی فیلتر دار

وسایل لازم برای دوخت ماسک تنفسی فیلتر دار

ماسک تنفسی فیلتر دار به چیز زیادی احتیاج ندارد. مواد اولیه عبارتند از:

  • پارچه نخی (مانند تی شرت) یا مخلوط پنبه / پلی استر (در حدود 28 در 50 سانتی متر)
  • کش 5 سانتی به طول22 سانتی متر
  • فیلتر الیاف در حدود 25 سانتی متر می توانید از فیلتر هایی که در هوا کش ها به کار می رود استفاده کنید یا حتی از فیلتر کیسه جاروبرقی استفاده کنید نکته این است که این فیلتر قوی باشد و قابل تنفس و شستشو باشد.
  • نوار فلزی انعطاف پذیر

نحوه دوخت ماسک تنفسی فیلتر دار

این الگوی برای یک ماسک با اندازه معمول است. 4 تا از آن را برش دهید. برای کوچک کردن ، حدود1 سانتی متر از بیرون آن کم کنید. برای زیبا کردن این ماسک می توانید برای لایه های خارجی دو تکه پارچه از یک تی شرت یا هر پارچه پنبه ای دیگر برش دهید. سپس 2 تکه دیگر با رنگی متفاوت برش دهید. سپس 2 قطعه فیلتر را از روی الگو به همین ترتیب برش دهید.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که 3 لایه به ترتیب قرار داده شده اند طوری که بعد از دوختن و برگردانده شدن فیلتر وسط قرار بگیرد بنابراین: ابتدا لایه داخلی (آبی) سپس لایه خارجی (سیاه) سپس لایه فیلتر است. توجه داشته باشید که طرف درست پارچه ها رو به هم قرار بگیرد تا موقع برگرداندن اشتباهی پیش نیایید . سپس بالا و پایین مساک را بهم بدوزید.

 ماسک تنفسی فیلتر دار

نوارفلزی منعطف را مطابق تصاویردر قسمت بالای ماسک قرار دهید تا به عنوان محافظی روی بینی عمل کند و اگر از عینک محافظ استفاده می کنید از اینکه عینک روی صورت شما جا بیاندازد جلوگیری کند. شما احتمالاً می توانید از سیم کاردستی ، یا سیم الکتریکی مسی یا سیم های ضخیم استفاده کنید. ماسک را به رو برگردانید و از روی لایه رویی ماسک این نوار فلزی را دوردوزی کنید.

برای کش احتمالا بتوانید از کش مو یا تل کشی بلند هم استفاده کنید . سر و ته کش را را در طرفین لایه بیرونی ماسک قرار دهید. یک طرف را از داخل بدوزید پارچه را برگردانید تا روی اصلی ماسک پیدا باشد سپس کش را در طرف دیگر به پارچه بدوزید ( دوردوزی کنید).

 ماسک تنفسی فیلتر دار

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت ماسک پارچه ای تنفسی


5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments