طرز تهیه فوندانت خانگی ساده : معرفی انواع روش و تکنیک و تزیین کیک با فوندات

طرز تهیه فوندانت

برای طرز تهیه فوندانت خانگی ساده روش های مختلفی وجود دارد. در ترکیب های قدیمی تر از بادام و شکر (یا همان مارسبان) استفاده می‌شد ولی امروزه روش های دیگری نیز مانند استفاده از مارشمالو  برای تهیه خمیر فوندانت مرسوم می باشد که با پودر قند و مارشمالوی آب شده درست می شود. در ادامه با انواع فوندانت و کارایی آن‌ها آشنا شده و طرز تهیه فوندانت را با روش‌های مختلف می‌آموزید. همچنین اگر با این پست از پیانته همراه باشید ترفندها و فوت و فن کار با فوندانت آماده را نیز به خوبی فرا خواهید گرفت.

فهرست:

انواع فوندانت (fondant)

فوندانت یا آیسینگ فوندانت (fondant icing) ، نوعی تزیین خوراکی است که در صنایع ساخت کیک و شیرینی کاربرد زیادی دارد. فوندات در انواع مایع، خمیری و فوندانت مجسمه سازی تولید می شود. از خمیر فوندانت عموما برای تزیین لایه های رویی و تزییناتی مانند گل و عروسک های فانتزی بر روی انواع کیک و کاپ کیک استفاده می شود.

فوندانت مایع

فوندانت مایع، ترکیبی کِرِم مانند است که برای پر کردن داخل یا پوشش دادن کیک، شیرینی،‌ نبات یا آب‌نبات استفاده می‌شود. ساده‌ترین فوندانت از شکر و آب ساخته می‌شود که با ژلاتین و گلیسرین تثبیت می‌شود. این فوندانت تا مرحله‌ای پخته می‌شود که بصورت توپ نرمی درآید و سپس کمی سرد می‌شود و مخلوط می‌شود یا زده می‌شود تا هوا با آن مخلوط شود، تا وقتی که به توده‌ای کدر با بافتی کِرِمی تبدیل شود.

فوندانت خمیری یا خمیر فوندانت

خمیر فوندانت، فوندانت آیسینگ (تزیین کیک)، معمولا برای تزئین حرفه ای تر کیک‌های تولد و عروسی استفاده می‌شود.. خمیر فوندانت با ژلاتین و گلیسرین خوراکی ساخته می‌شود که و ترکیبی خمیرمانند ایجاد می‌کند. همچین می‌تواند با استفاده از پودر قند و مارشمالوی مذاب ساخته شود.

فوندانت مجسمه سازی

فوندانت مجسمه‌سازی مشابه خمیر فوندانت است اما قوام سخت‌تری دارد، که باعث می‌شود ترکیب خوبی برای مجسمه‌سازی تبدیل شود. خمیر قند یا خمیر گام مشابه خمیر فوندانت است، اما نهایتا کاملا سخت می‌شود و بنابراین برای تزئینات کیک بزرگتر مثل شکل عروس و داماد، گلهای بزرگتر، و غیره استفاده می‌شود. مواد اولیهٔ خمیر قند عمدتا سفیده تخم مرغ و پودر قند هستند.


روش‌های تهیه فوندانت

1.طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو 

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو  بسیار دلپذیر و آسان بوده و به مواد چندانی احتیاج ندارید.

طرز تهیه فوندانت

مواد لازم:

  • مارشمالو نیم کیلو
  • پودر شکر یک کیلو
  • روغن و آب به میزان لازم

مراحل:

برای تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو باید مقداری از آن را با 2-3 قاشق آب در ظرفی در مایکروویو ذوب کنید و هر 30 ثانیه آن را هم بزنید. اگر مایکروویو ندارید می‌توانید از روش بن ماری استفاده کنید. باید اینکار را تا جایی انجام دهید که به شکل خمیر در بیاید.

طرز تهیه فوندانت

بعد از اینکه خمیری شد و به غلظت و حالت دلخواه رسید باید برای استفاده از آن سطح میز کار و دست خود را چرب کنید. از خمیر به دست آمده می توانید در فوندانت کشی کیک یا تزیین کیک و کاپ کیک استفاده کنید.

طرز تهیه فوندانت

شما می‌توانید با اضافه کردن پودر شکلات به مواد، فوندانت شکلاتی درست کنید. فوندانت شکلاتی برای انواع کیک فوندانت شکلاتی بسیار پر طرفدار است. به همین آسانی می توانید در منزل کیک فوندانت درست کنید.


2. طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی ساده با نشاسته

طرز تهیه فوندانت خانگی ساده به شما آموزش تهیه این خمیر را بدون نیاز افزودن مواد گران قیمتی مانند گلوکز یا گلیسیرین می‌دهد. برای انواع مختلف کیک ها مانند مدل سازی مدل ها ، پوشش کیک ها ، تزئینات و غیره عالی است. انتخاب رنگ مواد غذایی خود را اضافه کنید.

طرز تهیه فوندانت

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت بدون گلیسیرین و گلوکز

  • 1 فنجان شربت ذرت ( یا هر شربت دیگری که مایل به استفاده از آن هستید)
  • 1 فنجان روغن مخصوص شیرینی پزی
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • نشاسته ذرت به میزان لازم
  • پودر قند شیرینی پزی به میزان لازم

مراحل:

پودر قند را به آرامی و هر بار حدود 1 فنجان اضافه کرده و به خوبی هم بزنید و هر بار قبل از افزودن فنجان بعدی ، شکر را کاملاً مخلوط کنید. با این کار فوندانت آرام آرام سفت خواهد شد. اگر خیلی چسبناک است ، نشاسته ذرت و پودر قند بیشتری به آن اضافه کنید تا یک خمیر قابل استفاده و نرم شود.

شربت، روغن و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. عصاره وانیل و نشاسته ذرت را اضافه کرده و هم بزنید.

سپس خمیر فوندانت را روی سطح مورد نظر خود صاف کرده و روی آن نشاسته ذرت بپاشید و آن را با وردنه به ضخامت دلخواه برسانید.


3. طرز تهیه خمیر فوندانت حرفه‌ ای ژلاتینی

همانطور که از نام این روش پیداست برای تهیه این خمیر فوندانت از موادی استفاده می‌شود که در تهیه فوندانت آماده به کار رفته است. برای تهیه مواد آن می‌توانید به قنادی و شیرینی فروشی ها مراجعه کنید. از جایگزین هم می‌توانید استفاده کنید

مواد لازم:

  • پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری + ۲ قاشق چایخوری
  • گلیسیرین خوراکی ۱ قاشق غذاخوری
  • گلوکز ۱/۲ پیمانه
  • آب ۱/۴ پیمانه
  • روغن قنادی ۳۰ گرم
  • پودر قند ۹۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم


طرز تهیه فوندانت با پودر ژله


آب و ژلاتین را در ظرفی ریخته و کمی صبر کنید تا ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. سپس ظرف رو روی بخار آب در حال جوش بذارید تا پودر ژلاتین کاملاً در آب حل بشه و آب شفاف شود. بعد از شفاف شدن ژلاتین، گلوکز و روغن قنادی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

بعد از اینکه مواد یکدست شد از روی حرارت بردارید و گلیسیرین و اسانس رو اضافه کنید.

طرز تهیه فوندانت

محلول آماده شده رو در مرکز پودر قند بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا به خورد خمیر بره. محلول آماده شده رو نذارید سرد بشه، اگه محلولتون سرد باشه و به پودر قند اضافه کنید خمیرتون رشته رشته میشه و انسجام لازم رو نداره.

طرز تهیه فوندانت


خمیر را با دست ورز بدید تا به دست نچسبه و صاف و یکدست بشود.

طرز تهیه فوندانت

نکات:

  • اگر بعد از ریختن کل پودر قند باز هم خمیرم شل بود پودر قند بیشتری اضافه کنید ولی توجه کنید که پودر قند رو در مقادیر کم اضافه کنید.
  • حتماً سطح کارتون رو مدام پودر قند بپاشید. توجه کنید که همین پودر قندهایی که روی سطح کار می پاشید هم به خورد خمیر میره. پس مراقب باشید خمیر رو بیش از حد خشک نکنید.
  • فوندانت شکل گرفته رو خوب ورز بدید تا جاییکه کاملاً خمیر نرم و شکل پذیری به دست بیاد. باید بتونید خیلی راحت بهش فرم بدید. اگه شله با احتیاط پودر قند اضافه کنید.

انواع تکنیک های فوندانت : تزیینات کیک مدرن

برای تزیین و تهیه کیک مدرن تکنیک ها و روش هایی با استفاده از فوندانت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طرز تهیه خمیر فوندانت مشکی ، قرمز، طلایی

برای رنگی کردن فوندانت بهتر است که از رنگ های ژله ای استفاده کنید تا فوندانت را رقیق نکند و ساختار آن را به هم نریزد.

طرز تهیه فوندانت

ترکیب رنگ فوندانت

برای تهیه ترکیب رنگهای مورد نظرتان نیز می‌توانید از تصویر زیر کمک بگیرید. توجه داشته باشید که رنگ قرمز از رنگ های اصلی است و با ترکیب رنگهای دیگر به وجود نمی‌آید . همچنین برای تهیه رنگ مشکی می‌توانید از سه رنگ قرمز، آبی،زرد کمک بگیرید. رنگ طلایی هم معمولا به صورت ژله ای یا پودری در بازار یافت می‌شود.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

ترکیب رنگ فوندانت رنگ بدن : فوندانت رنگ پوست

برای تهیه رنگ پوست می‌توانید رنگ ها را مطابق تصویر با نسبتی که ذکر شده با هم مخلوط کنید.


آموزش رنگ كردن فوندانت با رنگ پودري یا ژله ای

شما از هر نوع رنگ خوراکی می‎‌توانید استفاده کنید اما بهترین گزینه که با فوندانت هماهنگی بهتری دارد رنگ ژله ای است. برای رنگ كردن فوندانت با رنگ پودري یا ژله ای بعد از اینکه خمیر خود را به هر روشی تهیه کردید آن را به چند قسمت با توجه به تعداد خمیرهای رنگی مورد نظرتون تقسیم کنید. سپس از یک خلال دندون کمک بگیرید و رنگ رو قطره قطره به خمیر اضافه کنید و خمیر رو روی خودش و رنگها تا کنید و آن را ورز دهید.

نکات:

  • رنگ را از مقدار کم شروع کنید. چون میشه بعدا پر رنگ ترش کرد ولی اگه زیاد رنگ بزنید به سختی قابل برگرداندن است.
  • بعد از اینکه رنگ کردید خمیر را در دستان خود ورز بدهید تا رنگ یکدست تری داشته باشید.
  • بعد از اضافه کردن رنگ ممکنه اگر خمیر نرم یا شل شد پودر قند اضافه کنید و دوباره ورز بدهید.

طرز استفاده از رنگ پودری خوراکی

برای آماده سازی رنگ پودری باید آن را با مقداری آب( بستگی به غلظت مورد نظرتون داره) مخلوط کنید و هم بزنید. اجازه دهید مایع رنگی به مدت پنج دقیقه بماند. رنگ در این زمان به طور کامل جا افتاده و قابل استفاده می‌شود.


طرز تهیه فوندانت ماربل : تکنیک ماربل ( ابروباد ) روی فوندانت

تکنیک ماربل یا مرری روی فوندانت بسیار طرفدار داشته و در طرح ها و رنگ های متنوعی یافت می‌شود. طرز تهیه فوندانت ماربل اگر با طرز تهیه فوندانت خانگی ساده آشنایی داشته باشید بسیار آسان خواهد بود.

طرز تهیه فوندانت

در ابتدا رنگ های مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن ها را به شکل طناب در بیاورید و مانند تصاویر به هم بپیچید. توجه داشته باشید که رنگ غالب شما باید بیشتر باشد.

طرز تهیه فوندانت

سپس فوندانت ها را باهم ورز داده تا رنگ ها به صورت مرمری به خورد هم بروند و بار دیگر از آن چند طناب درست کنید. دوباره این طناب‌ها را به هم بپیچید و ورز دهید. این کار را تا جایی تکرار کنید تا طرح مرمری خود را به دست بیاورید.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

تکنیک لمسه روی فوندانت

برای اجرای تکنیک لمسه روی فوندانت روش هاش متفاوتی وجود دارد.

طرز تهیه فوندانت

شما می‌توانید قبل از اینکه فوندات را روی کیک بکشید< با خط کش و یک کاتر مخصوص یا چاقو مانند تصویر زیر تکنیک لمسه را روی فوندان ایجاد کنید.

طرز تهیه فوندانت

اما اگر قبلا فوندانت را روی کیک کشیده اید یا راحت ترید که ابتدا فوندات را ریو کیک بکشید بعد لمسه را اجرا کنید راه های دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید از شاپلون های مخصوص استفاده کنید یا اگر شابلونی در اختیار ندارید قطر لوزی را اندازه بگیرید و با خط کش و کاتر روی کیک فوندانت تکنیک لمسه را ایجاد کنید.

طرز تهیه فوندانت

تکنیک فالت لاین (Faultline) روی فوندانت و کیک : کیک گسل دار

برای اجرای تکنیک فالت لاین روی فوندانت باید محلی از کیک گسل را که قرار است قسمت ترک خورده یا جدا شده از کیک باشد را اندازه بگیرید و با توجه به آن فوندانت بالا و پایین گسل را شکل دهید. در ادامه مراحل این تکنیک را مشاهده خواهید کرد.

کیک دخترانه السا و آنا

طرز تهیه فوندانت

برای اجرای تکنیک فالت لاین روی کیک فوندانت ابتدا طول و عرض گسل خود را با کاغذ اندازه بگیرید و طرح گسل خود را روی آن انداخته و با کمک ان فوندانت بالایی و پایینی گسل را شکل بدهید و به کیک بچشسبانید.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

عکس کیک فالت لاین : تکنیک گسل و ترک روی کیک فوندانت

ط


تکنیک چین یا رافل فوندانت

طرز تهیه فوندانت

برای اعمال تکنیک رافل روی فوندانت باید خمیر فوندانت صاف شده را به شکل دایره برید و لبه های آن را مانند تصویر زیر چین دهید. سپس با استفاده از چسب فوندانت یا حرارت دادن فوندانت از پایین شروع کرده و رافل را روی کیک فوندانت بچسبانید.

طرز تهیه فوندانت

برای اجرای نوع دیگر از تکنیک چین روی فوندانت می‌توانید فوندار صاف شده را به شکل نواری بریده و با قلم مطابف تصویر زیر چین بدهید.

طرز تهیه فوندانت

تکنیک پلیسه فوندانت

تکنیک پلیسه روی فوندانت از دیگر روش های تزیین کیک مدرن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طرز تهیه فوندانت

برای اجرای تکنیک پلیسه روی فوندانت لازم است که فوندانت صاف شده را مانند تصویر زیر نواری بریده و روی کیک فوندانت قرار دهید.

طرز تهیه فوندانت

تکنیک کالیگرافی روی فوندانت

تکنیک کالیگرافی یا خوش نویسی روی فوندانت یا با فوندانت روش های مختلفی دارد. شما می‌توانید از شابلون های مخصوص استفاده کرده و حروف را روی خمیر حک کنید یا خمیر را به شکل حروف در بیاورید. البته اگه به خوش نویسی و کار با خمیر را بلد باشید می توانید با چاقو یا کاتر تکنیک کالیگرافی روی فوندانت را انجام دهید.

طرز تهیه فوندانت

البته تکنیک کالیگرافی روی فوندانت با شابلون می تواند اسپری کردن رنگ خوراکی روی فوندانت هم باشد.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

تکنیک پاپینگ ژل روی کیک فوندانت

برای اجرای این تکنیک باید به تهیه ژل آیسینگ و استفاده از کیسه خامه کشی اقدام کنید. از تکنیک پایپینگ ژل می‌توانید هم روی فوندانت هم روی کیک ساده استفاده کنید.

طرز تهیه فوندانت

طرز تهیه پایپینگ ژل piping Gel یا ژله بریلو خانگی

نشاسته را در آب حل کنید. سپس شکر و آب را روی حرارت کم قرار دهید و هم بزنید تا تمام شکر حل شود.
آب لیمو و نشاسته ذرت را اضافه کنید و بگذارید تا زمانی که کاملا مات شود بپزد. در این حین می‌توانید رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.

اگر قوام ژله بریلو زیاد بود از اب گرم برای رقیق کردن استفاده کنید.


تکنیک سکویین sequin روی فوندانت : تزیین فوندانت با پولک

طرز تهیه فوندانت

مواد لازم برای اجرای تکنیک سکویین روی فوندانت

  • مالد پولک یا پولک قنادی
  • بریلو بیرنگ
  • براش
  • کیک فوندانت شده
  • رنگ پودری طلایی

برای اجرای تکنیک سکویین فوندانت باید کیک را فوندانت کشی کنید. سپس با استفاده از چسب فوندان یا ژله بریلو پولک یا سنگ های خوراکی را روی کیک بچسبانید و با رنگ خوراکی پودری آن را رنگ کنید.

طرز تهیه فوندانت
طرز تهیه فوندانت

تکنیک تزیین فوندانت با کریستال و سنگ خوراکی: کیک ژئود آمیتیست

طرز تهیه فوندانت

برای اجرای تکنیک سنگ ژئود روی فوندانت به نبات سفید کیک خامه کشی شده اسفنجی و رنگ خوراکی ژله ای احتیاج دارید.

طرز تهیه فوندانت

طرز تهیه فوندانت

تکنیک پتینه روی کیک و فوندانت: کیک پتینه

طرز تهیه فوندانت

تکنیک پتینه فوندانت مانند تکنیک ماربل فوندانت می‌باشد. با این تفاوت که بعد از اینکه فوندانت ابر و باد خود را تشکیل دادید با استفاده از یک برس تمیز طرح پتینه را روی خمیر باز شده فوندانت ایجاد کنید.

طرز تهیه فوندانت

سپس با استفاده از رنگ ترجیجا مسی یا طلایی برای دادن حالت فلزی به فوندانت روی آن را مانند تصویر زیر رنگ کنید. به همین راحتی

طرز تهیه فوندانت

وسایل حرفه ای برای کار با فوندانت: کاربرد ابزار فوندانت

برای کار با فوندانت ابزار متنوعی در بازار وجود دارد که در ادامه به پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خمیر فوندانت آماده

خمیر فوندانت آماده که در دمای اتاق پایدار است عمدتا از شکر و روغن هیدروژنه ساخته می‌شود.از مزیت ویژه خمیر فوندانت آماده می توان به رنگ پذیری و شکل دهی آسان و همچنین ماندگاری طولانی در مقابل فاسد شدن اشاره کرد.


برای آشنایی هر چه بیشتر با طرز استفاده از خمیر فوندانت آماده می‌توانید به آموزش تصویری فوندانت کشی کیک مراجعه کنید.


طرز تهیه فوندانت

تپانچه خمیر فوندانت یا فوندانت اکسترودر گان ( Fondant Extruder Gun)

تپانچه فوندانت یکی  از ابزارهای بسیار مفید و مهم در زمینه  عروسک سازی وگلسازی و لوازم قنادی می‌باشد. برای ایجاد اشکال ریز نوارها و رشته های خمیری با کمترین زمان بهترین راه کار استفاده از تپانچه فوندانت است. طرز کار با تپانچه فوندانت بسیار آسان بوده و نکته ای که باید رعایت شود این است که خمیرتان چسبان نباشد و قبل از پر کردن آن با خمیر بدنه داخلی را چرب کنید. برای کار با آن هم باید از یک براش تمیز استفاده کنید و مقدار مناسبی از آن را روی سطح مورد نظر بمالید.

طرز تهیه فوندانت

چسب فوندانت و قنادی : روش خانگی تهیه چسب خوراکی برای چسباندن فوندات

یکی از ابزار های مورد نیاز چسب فوندانت است که به صورت آماده در بازار موجود می‌باشد. شما برای تهیه آن نیز می‌توانید از صمغ سلولوز یا پودر CMC استفاده کنید به این ترتیب که برای 1 واحد پودر 8 واحد آب استفاده کنید آن را هم بزنید و بگذارید تا حباب هایش برود. در روش دوم می‌توانید یک تکه خمیر فوندانت را با یک قاشق آب در مایکرویو گرم کنید تا مایع و ژلاتینی شود.

طرز تهیه فوندانت

کاتر و شابلون خمیر فوندانت

برای کار با فوندانت کاترهای بسیار متونعی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن طرح های بسیاری با فوندانت خود آماده کنید یا روی فوندانت با آن ها حکاکی کنید.

طرز تهیه فوندانت

صفحه خمیر : صفحه سیلیکونی شیرینی پزی

صفحه خمیر به شما کمک می‌کند صفحه ای کاملا صاف و نچسب برای کار با خمیر فوندانت داشته باشید و به تمیری میز آشپزخانه شما نیز کمک خواهد کرد.


طرز تهیه فوندانت

اسموتر فوندانت : کاردک فوندانت کشی

همانطور که از نام آن پیداست اسموتر فوندانت کار صاف کردن سطح فوندانت روی کیک را انجام می‌دهد.


ترفندهای کار با فوندانت

علت ترک خوردن فوندانت

یک علت ترک خوردن فوندانت تماس و ترکیب سطح خمیر با هوا و اکسیژن می‌باشد برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن خمیر را داخل نایلون فریزر قرار بدین و داخل یخچال بذارید یا اگر ترک خورده است آن را در ماکروویو گذاشته تا نرم شود. البته تزیین فوندانت را بهتر است همان روز انجام بدهید تا از ترک خوردن احتمالی جلوگیری کنید.

نرم کردن خمیر فوندانت : چگونه خمیر فوندانت آماده را نرم کنیم؟

موقعی که خواستید خمیر رو با وردنه باز کنید ممکن است سفت بودن خمیر کار را سخت کند . برای اینکار خمیر را اندازه چند ثانیه داخل ماکروویو بذارید و و چندثانیه گرم کنید. از روش بن ماری هم می‌توانید استفاده کنید.

روش خشک کردن فوندانت : چگونه گلهای فوندانت را خشک کنیم؟

معمولا برای تزیین کیک با فوندانت از فوندانت مجسمه سازی یا فوندانت ضخیم تر استفاده میشود که نیاز است سریع تر برای استفاده خشک شوند. برای اینکار شما می توانید از پنکه یا توستر استفاده کنید. در صورت لزوم به فوندانت خود پودر CMC بپاشید.

چسباندن خمیر فوندانت روی کیک : زیرسازی فوندانت چگونه انجام می‌شود؟

برای آشنایی با استفاده از خمیر فوندانت اماده می توانید به پست آموزش تصویری فوندانت کشی کیک مراجعه کنید.

ضخامت خمیر فوندانت

برای فوندانت کشی روی کیک بهتر است ضخامت خمیر فوندانت را با باز کردن ۴ میلی متر برسانی.. کیک را اندازه بگیرید ببینید قطرش چقدر است و از هر دو طرف ارتفاعش را هم وسپس قطر خمیر را نسبت به سایز کیکتان تنظیم کنید.

علت چسبندگی خمیر فوندانت چیست ؟

 علت چسبندگی خمیر فوندانت می تواند استفاده بیش از اندازه گلیسیرین یا حتی استفاده از رنگ خوراکی باشد. برای جلوگیری از چسبندگی باید از پودر قند استفاده کنید.

چگونه فوندانت را براق کنیم ؟

راه های متفاوتی برای براق کردن فوندانت وجود دارد که در ادامه لیستی را برای شما تهیه کرده ایم.

  • استفاده از دستگاه بخار دهنده
  • استفاده از شربت و شیره
  • استفاده از روغن قنادی یا کره
  • استفاده از صمغ
  • استفاده از سفیده تخم مرغ

از همراهی شما سپاس گزاریم. لطفا با لایک و ستاره و کامنت ما را همراهی کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش تزیین کیک تولد خانگی با تکنیک های متنوع و روش های ساده


4.2/5 - (41 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 Comments
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mrs.shgh
Mrs.shgh
2 سال قبل

سلام.ممنونم از شما خیلی پست ها جالب بود امیدوارم بتونم درست کنم😃😃

admin
ادمین
2 سال قبل
پاسخ به  Mrs.shgh

درود خواهش میکنم موفق باشید

A.D
A.D
2 سال قبل

سپاس

پریسا ایرانپور
پریسا ایرانپور
2 سال قبل

با سلام و عرض ادب
واقعاً آموزشتون عالی و خیلی جامع بود ممنونم از پیج خوبتون
لطفاً آموزش تور مرجانی رو هم بذارید یه نوع تور مرجانی هست که خیلی منعطف و نرم هست امکان داره اون رو آموزش بدین ممنون میشم

admin
ادمین
2 سال قبل

درود خوشحالیم که خوشتون اومده. حتما ممنون از پیشنهادتون