کاردستی آسان و جالب کودک با کاغذ رنگی و مقوا : 7 ایده زیبا و ساده

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

کاردستی کودک با کاغذ رنگی بسیار مورد توجه بوده و برای به کار انداختن خلاقیت کودکان و گذراندن وقت بسیار پیشنهاد می‌شود. در ادامه 7 ایده رنگارنگ که در عین سادگی بسیار هم زیبا هستند، ارائه شده اند. دقت کنید که این کاردستی ها بسیار آسان بوده و اگر وسایل مورد نیاز را داشته باشید تنها در چند دقیقه انجام خواهند شد کافی است با این مقاله کاردستی و سرگمری از مجله پیانته همراه باشید.

فهرست:

1. کاردستی پاکت ساده کودک با مقوا و کاغذ رنگی (پاکت گلبرگ)

گاهی اوقات با یک ایده ساده می‌توان کارت های تبریک یا پیام‌های محبت‌آمیز خود را زیباتر جلوه داده و هدیه دهید.

کاردستی پاکت گلبرگ

برای اینکه بتوانید این کار را به کودک خود آموزش دهید بهتر است با طرح یا الگوهای آسان و در عین حال زیبا شروع کنید. پاکت گلبرگ یکی از بهترین گزینه ها برای شروع می‌شود تنها نکته ای که برای ساخت کاردستی پاکت گلبرگ باید بدانید این است که این پاکت از یک مربع که در هر ضلع آن زبانه یا نیم دایره هایی وجود دارد و برای بستن پاکت ، به سادگی این زبانه ها را به هم می‌رسانید.

2. ساخت کاردستی جعبه شکلات فانتزی برای کودک

دومین کاردستی که در این لیست قرار دارد جعبه شکلات فانتزی 6 ضلعی با گوش های خرگوش می‌باشد. با ساخت این جعبه با سطح مقطع 6 ضلعی هم می‌توانید مفاهیم هندسی را به کودک خود بیاموزید و هم یک کاردستی زیبا و کاربردی برای جمع کردن شکلات خود بسازید

کاردستی جعبه شکلات

ساخت کاردستی جعبه شکلات فانتزی بسیار راحت بوده و شما به الگویی برای پرینت احتیاج دارید. می توانید تصویر زیر را دانلود و پرینت کرده و روی مقوا بیاندازید یا خودتان با توجه به شکل الگو را روی مقوای رنگی بکشید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

سپس از روی خط چین ها باید روی کاغذ تا بزنید. بعد از اینکه تا زدید روی لبه هایی که قراره به هم برسند چسب بزنید. دو گوش خرگوش را نیز به هم برسانید و با روبان گره بزنید.


3. کاردستی ساده کودک بوکمارک با طرح میوه با کاغذ رنگی

سومین کاردستی کاربردی از این لیست بوکمارک می‌باشد. اگر به کتاب علاقه دارید این ساخت این کاردستی هم برای شما هم برای کودکتان برای ردیابی مفید خواهد بود.

کاردستی کاغذی بوکمارک

برای ساخت این کاردستی ابتدا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مثالی که برای شما به تصویر کشیده ایم به ساخت کیوی پرداخته شده است. بنابراین شما باید در سه رنگ سفید و سبز و قهوه ای از کوچم به بزرگ به شکل کمان و در زاویه 90 درجه برش بزنید. توجه داشته باشید که ترتیب کاغذها از کوچک به بزرک باشد. به ترتبیب کاغذ سفید را روی سبز و مجموعه این دو را روی کاغذ قهوه ای بچسبانید. سپس دانه های میوه را گذاشته و در مرحله آخر یک کاغذ مربع که اندازه ضلع آن برابر با اندازه ضلع کمان قهوه ای میباشد بریده و از دو لبه بیرونی به کاغذ قهوه ای مانند تصویر بچسبانید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت بوک مارک و انواع نشانگر کتاب فانتزی


برای میوه های دیگر نیز با توجه به شکل بالایی به همین ترتیب عمل کنید.

4. کاردستی حیوانات آسان با کاغذ : ریسه کاغذی حیوانات زمستانی

کاردستی ریسه حیوانات

برای اینکه کودک خود را با محیط و جانداران اطراف آشنا کنید، ساخت کاردستی بسیار مفید است. در این بخش شما مشاهده خواهید کرد که ساخت یک ریسه رنگارنگ و زیبا از حیوانات زمستانی(قطبی) چقدر آسان خواهد بود.

برای ساخت این ریسه به سه رنگ کاغذ، ماژیک، چشم عروسکی(اختیاری) و چسب احتیاج دارید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

در مرحله اول باید به اندازه قطر دلخواه سه نوار کاغذی مانند تصویر ببرید. در اینجا ابتدا به ساخت خرس قطبی پرداخته شده است. مانند تصویر گوش و چشم خرس را چسبانده و پوزه آن را با ماژیک نقاشی کنید و سپس نوار را از دو انتها مانند تصویر بچسبانید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

در مرحله بع نوبت به ساخت دو حیوان دیگر می‌رسد. مانند الگوی تصاویر زیر عمل کرده و پنگوئن و روباه را بسازید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

بعد از اینکه حیوانات را جداگانه ساختید، نوبت به اتصال ان ها می‌رسد برای اینکار باید مانند تصویر از یک نوار کاغذی دیگ استفاده کنید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

بیشتر بخوانید: تزیین دیوار و اتاق با وسایل دست ساز ساده : معرفی 11 ایده هنری



5. کاردستی دخترانه ساده با کاغذ: السا فروزن

بی‌شک فرزندان شما نیز به انیمیشن های سینمایی علاقه وافری دارند. یکی از شخصیت های محبوب و معروف السا از انیمیشن فروزن است که در ادامه مراحل ساخت این کاردستی کودک با کاغذ رنگی به تصویر کشیده شده است.

کاردستی کاغذی السا

ساخت این کاردستی کاغذی بسیار ساده بوده و شما باید تنها الگوی زیر را در کاغذ رنگی در آورده و به ترتیب روی هم بچسبانید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

بعد از اینکه اجزا را روی کاغذ درآورده و برش دادید به ترتیب و مانند تصویر از چسباندن بدن شروع کرده و لباس ها را اضافه کنید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

در مرحله آخر شنل السا را اضافه کنید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

شما هم‌چنین می‌توانید از با اضافه کردن تکه ای کاغذ و چسباندن ان به مداد کودک خود به عنوا سرمدادی از این کاردستی استفاده کنید.

6. کاردستی ساده و زیبا پروانه با کاغذ و کاموا

پروانه یکی از موجوداتی است که کنجکاوی و اشتیاق کودکان را بر می‌انگیزد. در این آموزش ساخت پروانه کاغذی بادبزنی را مشاهده خواهید کرد.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

با توجه به الگو های دو بال بالایی و پایینی پروانه را برش زده و سپس منند تصویر بالها را به صورت بادبزنی تا کنید و از وسط به هم بچسبانید. باری شاخک نیز می‌توانید از یک تکه کاموا استفاده کنید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کاردستی بادبزن کاغذی و تزیینی برای کودکان با تم تابستانی


7. کاردستی آسان و جالب سبد با کاغذ و مقوا

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

برای ساخت سبد به مقوا و قیچی چسب یا منگنه احتیاج دارید. مانند تصویر از 4 راس کاغذ خود روی قطر برش بزنید و بهم برسانید

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

از منگنه یا چسب برای چسباندن آن استفاده کرده و در مرحله آخر با یک نوار نسبتا ضخیم دسته ای درست کرده و به دو گوشه سبد بچسبانید.

کاردستی کودک با کاغذ رنگی

از همراهی شما سپاسگزاریم.

4.3/5 - (66 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments