آموزش تزیین کیک تولد خانگی با تکنیک های متنوع و روش های ساده

تزیین کیک یکی از جالب ترین و بی نظیرترین قسمت‌های تهیه کیک است. اگر شما در تزیین کیک مبتدی هستید، با این پست از پیانته تکنیک های ساده مانند ایجاد طرح های ساده روی کیک یا قرار دادن تزئینات روی آن همرا خواهید بود. برای دکوراتورهای باتجربه تر ، آموزش پوشاندن کیک را با فوندانت را قرار داده و ایده ها و طرح هایی الهام بخش را برای تزیین انواع کیک تولد مشاهده خواهید کرد

. کافی است با این پست آشپزی همراه باشید.

فهرست:

تزیین کیک تولد با خامه

تزیین کیک تولد

فراستینگ یا رویه خامه ای کیک را به سلیقه خود می‎‌توانید انتخاب کنید. می‌توانید خامه قنادی را از اکثر شیرنی فروشی های تهیه کنید. توجه داشته باشید که از فراستینگ به اندازه کافی ضخیم استفاده کنید تا به قسمت های بالایی و کناری کیک بچسبد. اگر مواد فراستینگ برای خامه کشی یا پخش شدن رقیق است می‌توانید پودر قند را با آن مخلوط کنید تا غلیظ شود. از خامه های زیر نیز می‌توانید استفاده کنید:

  • خامه کره ای
  • خامه پنیری
  • خامه مارشملو
  • خامه رویال
  • گاناش

تزیین کیک تولد دخترانه با خامه

برای تزیین کیک با خامه یا فراستینگ باید از کاردک خامه کشی یا چیزی مشابه آن استفاده کنید تا نتیجه کار شما یکنواخت باشد. اگر این وسیله را در خانه ندارید از هر وسیله ای با سطح کاملا صاف می‌توانید کمک بگیرید. برای بهتر انجام شدن این کار نیز بهتر است از قیف قنادی کمک بگیرید. اگر نمی‌خواهید برای قیف قنادی نیز هزینه کنید می‌توانید به پست آموزش ساخت قیف قنادی برای تزیین کیک، شیرینی و حلوا مراجعه کنید.

بعد از اینکه خامه را در قیف ریختید مانند تصاویر مواد را روی کیک بکشید. بهتر است در فاصله های ثابت و به یک اندازه مواد را روی کیک بریزید تا نتیجه یکنواخت در بیاید. سپس با کاردک خامه کشی و با دور و روی کیک را یکنواخت کنید.

تزیین کیک تولد

سپس از اسپچولا یا کاردک مخصصو استفاده کرده و روی کیک را صاف کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید مانند تصاویر از کاغذ روغنی استفاده کنید.

تزیین کیک تولد


در صورت قرار دادن کیک روی صفحه گردان ، استفاده از مایه آسان تر است. سپس می توانید کیک را به آرامی بچرخانید در حالی که مایه کیک را در کنار آن صاف تر نگه دارید.

بعد از خامه کشی پایه می‌توانید از ماسوره مورد نظر خود برای طرح انداختن استفاده کنید. در تصاویر زیر از ماسوره برگ استفاده شده است. اگر ماسوره در اختیار ندارید می‌توانید کیسه خامه زنی را پلاستیکی یا کاغذروغنی انتخاب کرده و سر آن را به دلخواه برش دهید و به سلیقه خود تزیین کنید. البته این تزیین ساده خواهد شد اما به امتحان آن می‌ارزد.

تزیین کیک تولد

برای ایجاد شکل های تزئینی مانند گل رز می توانید از ماسوره های گلبرک استفاده کنید. هم چنین اگر ماسوره یا قیف خامه زنی در اختیار ندارید می توانید از پشت قاشق برای طرح دادن به کیک خود نیز استفاده کنید.

تزیین کیک با خمیر فوندانت آماده

تزیین کیک تولد

اگر تازه کار هستید و تا به حال خمیر درست نکردید بهتر از است از خمیر فوندانت آماده که در اکثر شیرینی فروشی ها یافت می‌شود، استفاده کنید. اگر مایل هستید خودتان فوندانت درست کنید می‌توانید به پست زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه فوندانت خانگی ساده : معرفی انواع روش و تکنیک و تزیین کیک با فوندات


فوندانت کشی کیک

در ابتدا باید رو و کناره های کیک خود را با یک تکه نخ اندازه بگیرید. به این صورت که یک رشته را روی قسمت بالای کیک بگذارید و انتهای آن را در قسمت کناری کیک تا کنید.

بعد از اینکه خمیر فوندانت را ورز دادید فوندانت را به آرامی روی وردنه بچرخانید. وردنه را در یک انتهای فوندانت قرار دهید و آن به داخل بچرخانید و در حین حرکت فوندانت را بلند کنید تا آن را به کیک منتقل کنید و احتمال پاره شدن آن را کاهش دهید. برای آموزش جامع فوندانت کشی کیک به پست زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری فوندانت کشی کیک


تزیین کیک خانگی با میوه

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تزیین کیک با توت فرنگی

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

تزیین کیک شکلاتی : تزیین کیک خانگی با شکلات

تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

تزیین کیک با خرده شکلات

تزیین کیک تولد

تکنیک داست روی کیکی با پودر کاکائو

تزیین کیک تولد

بیشتر بخوانید: ایده های جذاب تزیین کیک ساده خانگی با شکلات و کاکائو


تزیین کیک خانگی با ژله

برای تزیین کیک خانگی با ژله راه های زیادی دارید و بنا به غلظت ژله می‌توانید از تکنیک های متنوعی استفاده کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به اندازه قطر کیک یا کمی کوچیکتر از آن ژله درست کرده و روی کیک بگذارید.

تزیین کیک تولد

یا می‌توانید به جای پودر ژله گاناش رنگی تهیه کنید و به صورت دراپ روی کیک بریزید.

تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

اگر بخواهید یک کیک حرفه ای داشته باشید می‌توانید از تکنیک ترکیب کیک و ژله که مراحل آن را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که از رنگ کردن کیک ترجیحا از رنگ خوراکی ژلی استفاده کنید. و برای دورگیری کیک و اضافه کردن ژله از یک طلق نسوز استفاده کنید.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تکنیک ایزومالت روی کیک : طرز تهیه تاپینگ ایزومالت با شکر یا آبنبات آب شده

ایزومالت جایگزین قند است بوده و به دلیل شباهت آن استفاده می شود. این ماده تأثیر کمی بر سطح قند خون دارد و باعث ترشح انسولین نمی شود. همچنین باعث پوسیدگی دندان نمی شود و به عنوان دندان دوست در نظر گرفته می شود. تکنیک ایزومالت روی کیک نیز به تاپینگ کریستال مانند روی کیک اشاره دارد. استفاده از این ماده مشابه استفاده از شکر است با این تفاوت که وقتی در دمای بالا گرم می شود رنگ زرد نمی‌گیرد. البته شما برای تهیه این نوع تاپیک از شکر نیز می‌توانید استفاده کنید.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد



طرز تهیه کاسه ایزومالت خانگی برای تاپینگ کیک ( ایزومالت کاسه ای)

تزیین کیک تولد

برای تهیه تزیین ایزومالت کیک باید ایزومالت یا شکر خود را در حرارات آب کنید.

تزیین کیک تولد

سپس ظرفی را با توجه به قطر مورد نظرتان برای دایره کاسه ایزومالت انتخاب کنید. روی این ظرف باید یک سفره یا ورق نچسب بیاندازید. سپس شکر یا ایزومالت آب شده را رو آن بریزید و مطابق شکل حالت دهید. در قدم بعد باید منتظر بمانید تا کاسه ایزومالت شما خشک شود.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

بعد از اماده شدن کاسه آن را از ورق بیرون بکشید و روی کیک خود قرار دهید.

تزیین کیک تولد

نحوه تزیین کیک با نبات : تکنیک تزیین کیک ژئود آمیتیست

تزیین کیک تولد

برای اجرای تکنیک سنگ ژئود روی فوندانت به نبات سفید کیک خامه کشی شده اسفنجی و رنگ خوراکی ژله ای احتیاج دارید.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تکنیک اسکالپچر یا استاکو روی کیک : spatula cake technique

تکنیک اسکالپچر یا استاکو روی کیک درست مانند ترفند استاکو است که هنرمندان و نقاشان از آن استفاده می‌کنند. برای اینکار وسایلی مانند اسپچولا یا کاردک مخصوص قنادی تعبیه شده که شما می‌توانید با استفاده از فراستینگ غلیظ خود طرح هایی روی کیک بزنید. البته اگر قرار است بسیار حرفه ای عمل کنید به کاردک مخصوص احتیاج دارید، در غیر این صورت می‌توانید از قاشق نیز استفاده کنید.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تکنیک داست روی کیک : تکنیک استیسیل روی کیک

به طور کلی تکنیک داست یا تکنیک استیسیل روی کیک به استفاده از شابلون برای تزیین کیک اشاره دارد. در تکنیک داست شما پودر قند یا کاکائو یا قهوه را روی کیک با طرح های مختلف که گاهی اوقات با استفاده از شابلون، تزیین می‌کنید.

در تکنیک استنسیل شما برای تزیین کیک با فراستینگ یا خامه از شابلون استفاده می‌کنید. در ادامه تصاویری را مشاهده می‌کنید که به شما ایده استفاده از این روش ها را می‌دهد.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد

تزیین کیک تولد

آموزش کیک پتینه اسفنجی : تکنیک پتینه روی کیک

برای اجرای تکنیک پتینه روی کیک بهتر است از رنگ خوراکی سبز و طلایی یا نزدیک به این رنگ‌ها استفاده کنید که تکنیک پتینه را تداعی کند.

تزیین کیک تولد

برای اینکار باید پایه کیک خود را با رنگ سبز آماده کنید. شما می‌توانیدکل کیک را سبز درست کنید یا فراستینگ یا خامه یا گانش روی آن را به رنگ سبز در بیاورید. بعد از اینکه پایه سبز رنگ شما آماده شد از یک فویل مچاله استفاده کنید و به کیک ضربه بزنید که حالت پتینه را به خودش بگیرد. سپس با قلمو مخصوص رنگ خوراکی طلایی را به کیک آغشته کنید.

تزیین کیک تولد
تزیین کیک تولد
4.2/5 - (49 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ثریا ق
ثریا ق
2 سال قبل

ممنون عالی بودن

آخرین ویرایش2 سال قبل توسط ثریا ق
admin
ادمین
2 سال قبل
پاسخ به  ثریا ق

سلام و درود ، خوشحالیم که پسندیدید. موفق باشید