ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای بدون نیاز به دوخت و الگو

ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای

 

ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای همانطور که از نام آن پیداست مناسب زمانی است که به ماسک دسترسی نداشته و به آن نیاز فوری و اضطراری دارید و همچنین زمان زیادی برای تهیه و دوخت یک ماسک پارچه ای ندارید. با توجه به اینکه اپیدمی کرونا ویروس همچنان در حال رشد است حضور داشتن درمکان های عمومی بدون داشتن ماسک جان شمارو تهدید خواهد کرد. با این پست هنرهای دستی از پیانته با ما همرا باشید.

فهرست:


ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای

قابل ذکر است که ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای دیگر ماسک های پارچه ای سلامت شما رو صد در صد تضمین نکرده و تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوید . ولی اگر مجبور به ترک خانه بوده و ماسکی نداشتید این آموزش به شما کمک خواهد کرد . با این حال این ماسک از چند لایه پارچه استفاده می کند که احتمالا از ماسک های پارچه ای دیگر بهتر عمل خواهد کرد.


وسایل مورد نیاز:

  • یک پارچه مربع در قطع 50 در 50 سانتی متر (یا یک روسری یا سربند )
  • کش سر دو عدد ( اگر به کش دسترسی ندارید می توانید از کش مچ جوراب های قدیمی خود استفاده کنید)
  • یک لایه فیلتر پارچه ای در قطع 15 در 15 سانتی متر( می توانید از هر چیز مشابهی مانند دستمال مرطوب استفاده کنید )

برای تهیه این ماسک کافی است یک پارچه تمیز در قطع مربع و یک لایه آستری به عنوان فیلتر داشته باشید می توانید از دستمال های مرطوب هم استفاده کنید. ترجیحا پارچه ای که استفاده می کنید بافت محکمی داشته باشد کتان باشد.


مراحل ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای

در ابتدا پارچه یا روسری را صاف روی زمین پهن کرده طوری که بافت پشت آن رو به شما باشد. اگر پارچه چروک است از اتو استفاده کنید. اگر می خواهید از این ماسک بیشتر از یک بار استفاده کنید نیاز دارید که دور پارچه را دور دوزی کنید تا تار و پود آن از هم جدا نشوند اگر از روسری استفاده می کنید نگرانی در این بابت نخواهید داشت.

ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای

پارچه را از مرکز تا کرده تا دو لایه شود اگر می توانید با اتو خط مرکز را وسط پارچه بیندازید. پارچه را باز کرده و لایه فیلتر را درست بالای این خط تا بگذارید سپس پارچه را روی آن دوباره تا کنید. سپس دو بار دیگر پارچه را از وسط تا کنید تا 16 لایه پارچه داشته باشید.

سپس کش ها را از طرفین پارچه رد کرده و طوری قرار دهید تا 20 یا 22 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. پارچه را از طرفین از محل قرار گیری کش ها تا کرده مطابق تصاویر یک سمت را در لایه سمت دیگر فرو کنید. ماسک شما در این مرحله آماده است. در تصاویر مشاهده می کنید که چگونه از جوراب و روسری برای ساخت این ماسک استفاده شده است.

ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای
ساخت فوری ماسک تنفسی پارچه ای

مطالب مشابه:

آموزش دوخت ماسک تنفسی فیلتر دار

آموزش دوخت ماسک پارچه ای تنفسی ؛ دو لایه و بدون چرخ خیاطی


از همراهی شما نهایت تشکر را داریم. با ستاره و کامنت ما را حمایت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments