آموزش 3 روش ساخت پادری با تیشرت کهنه و پارچه های اضافی تریکو

اگر با ما همراه باشید مشاهده خواهید کرد که با آموزش ساخت پادری با تیشرت کهنه و پارچه ها اضافی نه تنها قادر خواهید بود یک کاردستی کاربردی و متفات بسازید بلکه از محیط زیست هم حمایت خواهید کرد. اما چطور؟ در جواب به این سوال گفت که تنها برای تولید پنبه مورد نیاز برای ساخت یک تی شرت به 2700 لیتر آب نیاز دارد و استفاده از تی شرت های کهنه برای ساخت پادری عملی مثبت و خلاقانه خواد بود. پس با ما همراه باشید تا ساخت یک کاردستی از هنرهای دستی سنتی را تجربه کنید.

فهرست:

پادری با تیشرت کهنه: تبدیل تیشرت به کاموا تریکو

در ابتدا لازم است طرز تهیه نخ تریکو از تیشرت را بیاموزید. تیشرت را به صورت صاف روی زمین بگذارید و اولین برش ها را مطابق تصاویر انجام دهید.

پادری با تیشرت کهنه

روش برش دادن تیشرت برای تهیه نخ تریکو

توجه کنید که باید اولین برش ها را از زیر آستین ها و بالای دوخت دولایه تی شرت بزنید. سپس به فاصله دلخواه که قطر نخ کلاف شما را مشخص می کند تا جایی برش بزنید که تی شرت یکپارچه مانده و از هم جدا نشود.

پادری با تیشرت کهنه

سپس از یک سر شروع کرده و برشی مورب مانند تصویر بزنید تا سر کلاف ایجاد شود. سپس مانند تصویر که با خط چین مشخص شده است از هر گوشه به صورت اریب به گوشه مقابل برش بزنید تا جایی که کلاف کاملا تشکیل شود.

پادری با تیشرت کهنه

تا اینجای کار ما نواری از یک تی شرت ایجاد کرده ایم. برای اینکه کلاف نخ تریکوی تکمیل شود باید از یک گوشه این نوار را گرفته و تا آخر آن را بکشید تا فر بخورد و آماده پیچیده شدن شود.

پادری با تیشرت کهنه

بیشتر بخوانید : آموزش 2 روش جذاب برای تبدیل تیشه کهنه به تیشرت تای دای


آموزش بافت پادری با کلاف پارچه ای/ ساخت پادری با تیشرت کهنه و پارچه های دور ریختنی

شما می توانید برای تهیه کلاف از تیشرت های رنگارنگ استفاده کنید. برای ساخت این پادری نیاز به سه رشته نخ دارید. بعد از انتخاب ترکیب رنگ دلخواه خود شروع کرده و از نخ ها مانند تصاویر بافت هایی به طول دلخواه ایجاد کنید. طول این بافت بسته به قطر پادری و اینکه چه مقدار از مساحت پادری را تشکیل می دهد متفات می باشد.

پادری با تیشرت کهنه

آموزش پادری دایره و بیضی تریکو / طراحی و ساخت پادری با پارچه های قدیمی بافته شده

بعد از اینکه بافت ها را تهیه کردید می توانید مساحت یک دایره، یک بیضی یا هر شکل دیگری را درنظر گرفته و با دورهم پیدن این بافت ها مساحت شکل دلخواه خود را پر کنید. در تصاویری که در ادامه خواهید این مساحت در نظر گرفته شده یک بیضی است. بعد از اینکه بافت ها را دور هم پیچیدید نوبت به دوخت این نوارها می رسد تا از هم جدا نشوند و منسجم شوند. اگر اینکار با چرخ خیاطی انجام شود سریع تر و راحت تر خواهد بود.

پادری با تیشرت کهنه

آموزش ساخت پادری مستطیل شیک و ساده با تیشرت کهنه / آموزش بافت گلیم ساده در منزل

پادری با تیشرت کهنه

بافت این نوع پادری با تیشرت کهنه به آسانی بافت قبلی نخواهد بود. زیرا باید برای خود مانند تصاویر زیر یک دار قالی تهیه کنید. البته خبر خوش این است که اگر به این کار علاقه دارید تهیه این دار در خانه خیلی مشکل نخواهد بود. تنها کافی است یک نوار تخته ای و چندین میخ داشته باشید.

برای ساخت دار خود به نخ هایی که نقش تار را بازی می کنند هم احتیاج دارید. برای اینکار باید چند رشته نخ محکم انتخاب کنید که رنگ آن با رنگهای پادری مورد نظر شما در تضاد نباشد.

بعد از اینکه دار را تهیه کردید مانند تصاویری از یک سمت شروع کنید و کلاف را یکی در میان از بین نخ ها عبور دهید و تا جایی پیش بروید که ارتفاع پادری دلخواه شما باشد

پادری با تیشرت کهنه

آموزش پادری با پارچه های اضافی و لباس های قدیمی / آموزش بافت پادری دایره تریکو با دست

پادری با تیشرت کهنه

اگر به دنبال یک روش هیجان انگیز تر با طرحی ظریف تر هستید این نوع پادری کاملا مناسب شماست.

برای اینکار به کارتن یا مقوای نسبتا ضخیم احتیاج دارید. مقوا را دایره بریده و داخل این دایره دایره ای دیگر ترسیم کنید. سپس مانند تصاویر قطرهایی روی آن بکشید و در وسط آن سوراخی ایجاد کنیدو با کاتر برشی در امتداد هر قطر بزنید. اینکه تعداد قطرها چندتا باشد بستگی به این دارد که چقدر بافت خود را منسجم تر می خواهید.

سپس نخ هایی متناسب با کلاف خود را از درزها عبور داده و از روی وسط دایره روی قطرها بایندازید.

پادری با تیشرت کهنه

در این مرحله نوبت به بافت می رسد . برای اینکار می توانید برای وسط پادری از کاموا استفاده کنید. توجه داشته باشید که رشته نخ را از یک گوشه از لای یک قطر رد کنید و ان را بکشید تا جایی که نخ شما دو لایه شود که طول یکسان داشته باشد. سپس مانند تصویر این دو لایه نخ را یکی زیر و یکی رو از میان قطرها رد کنید.

پادری با تیشرت کهنه

اگر به قالیچه ای بزرگ احتیاج دارید و مساحت دایره ای که با کارتن ایجاد کرده اید برای شما کفایت نمی کند می توانید از یک حلقه برای ادامه کار استفاده کنید. البته اگر کارتن بزرگی در خانه دارید که مساحت مورد نظر شما را پوشش می دهد نیازی به این کار نیست.

پادری با تیشرت کهنه
پادری با تیشرت کهنه

 اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به جای دور انداختن لباس های قدیمی به دنبال روش های جالبی هستند که آنها را به چیزی مفید تبدیل کنند، وقت آن است که یک فرشینه یا پادری با پارچه دور ریختنی درست کنید!


بیشتر بخوانید: آموزش دوخت کیسه پارچه ای بند دار به روشی بسیار ساده


از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفا ستاره و نظر فراموش نشود.

4.3/5 - (77 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

خیلی عالی بود ممنون

zahra Asadzade
zahra Asadzade
2 سال قبل

دار قالی رو از کجا میشه تهیه کرد. میشه آموزش تهیه دار رو هم بزارید.