نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه

برس و شانه شما هر هفته نیاز به تمیز کردن دارد اما شاید این کار فراموش شود. برای تمیز کردن برس و شانه خود ابتدا با خارج کردن همه موهای داخل آن شروع کنید سپس از یک محلول پاک کننده برای برس و شانه های پلاستیکی و فلزی و از یک محلول پاک کننده ضعیف تر برای برس چوبی خود استفاده کنید. پایه های برس خود را شستشو داده و از داشتن یک برس کاملا نو و تمیز لذت ببرید. ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی راه های نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه چوبی ، فلزی و پلاستیکی بپردازیم.

فهرست

نحوه خارج کردن موها از برس

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه ، خارج کردن موها از برس

از انتهای یک شانه و یا یک وسیله نوک تیز برای شل کردن موهای داخل برس استفاده کنید اگر موهای که در شانه گیر کرده است زیاد باشد ممکن است با همین کار بتوانید حجم بسیاری از آن ها را از برس خارج کنید.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه ، خارج کردن موها از برس

برای بریدن موهای شل شده از یک قیچی استفاده کنید با استفاده از یک قیچی موها را برش دهید فقط باید مراقب باشید دانه های برس را نبرید. با این کار موها را راحت تر میتوان از داخل برس خارج کرد بخصوص اگر دور دانه های برس پیچیده باشند. تیغه های قیچی را به موازات ردیف های برس بگیرید تا خیالتان راحت باشد دانه های برس آسیبی نمی بینند.

موها را بیرون بیاورید و دور بیاندازید. از انگشتان دست خود استفاده کنید تا موهای شل شده از برس خارج شود. اگر دونه های برس شما از الیاف طبیعی می باشد مواظب شکستن آن ها باشید سعی کنید موها را از پایین ترین قسمت بکشید و آن ها را خارج کنید.

2. نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه پلاستیکی یا فلزی

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه پلاستیکی و فلزی

برس را به مدت 30 دقیقه در سرکه خیس کنید تا کاملا تمیز شود. برس و شانه خود را درون یک ظرف کم قرار دهید و 1 تا 2 فنجان (120 میلی لیتر) سرکه و 1 تا 2 فنجان (120 میلی لیتر) آب گرم را درون ظرف بریزید. بگذارید به مدت 30 دقیقه در محلول بماند سپس آن را آب بکشید و استفاده کنید. اگر به برس شما پوسته های زیادی چسبیده باشد این کار به شل شدن و جدا شدن آن کمک میکند. از این محلول برای برس ها با دسته چوبی استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به چوب می شود.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه پلاستیکی و فلزی

با شامپو و جوش شیرین یک محلول پاک کننده درست کنید. 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب را درون یک کاسه بریزید و 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) شامپو مورد علاقه خود را به همراه 1 قاشق چایخوری (5 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید یا بزنید تا جوش شیرین حل شود. برای اینکار ازصابون جامد استفاده نکنید چون به دانه های برس میچسبد و به سختی شسته می شوند.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه پلاستیکی و فلزی

از محلول برای تمیز کردن برس استفاده کنید. یک پارچه تمیز برداشته و آن را در محلول پاک کننده فرو ببرید. پارچه را روی تمام برس بکشید تا هرگونه لکه از سطح آن پاک شود. سپس ، یک مسواک قدیمی را به محلول آغشته کرده و از آن استفاده کنید تا پایه دانه های برس را به آرامی تمیز کرده و بین دانه ها قرار بگیرد.
اگر برس شما موهای طبیعی دارد ، به آرامی و با احتیاط آن را تمیز کنید تا دانه های برس خم و شکسته نشوند.

برس مو را با آب بشویید. برس مو را زیر آب قرار دهید تا محلول پاک کننده از روی آن شسته شود. پس از اتمام کار ، نباید هیچ نوع خاکی و جرمی روی دانه های برس مشاهده کنید.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه پلاستیکی و فلزی

برس مو را روی یک روی حوله بگذارید. یک حوله تمیز برداشته برس را بچرخانید تا دانه ها به سمت پایین قرار بگیرند و آن را روی حوله قرار دهید .
**برای خشک شدن برس از سشوار گرم استفاده نکنید. این می تواند به پایه برس و موهای آن آسیب برساند.**

3. ضدعفونی کننده برس های چوبی

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه چوبی

یک محلول پاک کننده را با آب و روغن درخت چای ایجاد کنید. اگر برس شما پایه چوبی دارد ، باید از خیس شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید. برای تهیه یک محلول پاک کننده ساده ، 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب را با 5 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. از آنجا که این محلول حاوی شامپو نیست ، نیازی به آبکشی و دستگیره چوبی آن ندارید.
تحقیقات نشان می دهد روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی است ، که این ماده را به یک محصول تمیز کننده عالی تبدیل می کند.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه چوبی

برس را با پارچه و مسواک تمیز کنید. یک پارچه تمیز را با محلول پاک کننده مرطوب کنید و آن را روی سطح برس بمالید. سپس ، یک مسواک را به محلول آغشته کنید و آن را به آرامی روی پایه دانه های برس بمالید. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که بین موهای برس به دقت کار کنید. به آرامی تمیز کنید تا دانه های برس خم نشوند.

نحوه تمیز کردن انواع برس و شانه چوبی

برس مو خود را بگذارید تا خشک شود. بعد از پاک کردن برس با پارچه تمیز ، برس را از سمت پایین روی حوله قرار دهید. خشک شدن برس های چوبب زمان بر تر از برس های پلاستیکی یا فلزی است ، بنابراین ممکن است لازم باشد برس را یک شب خشک کنید تا دوباره از آن استفاده کنید.
از برس تا زمانی که کاملاً خشک نشده استفاده نکنید ، مخصوصاً اگر دارای موی طبیعی است. استفاده از برس در حالی که هنوز مرطوب است می تواند به آن آسیب بزند.

منبع: wikihow

3.7/5 - (19 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا
رضا
3 سال قبل

جالب