مرتب کردن وسایل آرایشی در 5 مرحله

مرتب کردن وسایل آرایشی

مرتب کردن وسایل آرایشی در 5 مرحله از مراحل اساسی برای خانم هایی است که قصد دارند وسایل آرایشی اضافی را دور ریخته و ازهرآنچه که دارند استفاده کامل به عمل بیاورند. با این پست از پیانته ما همراه باشید.

فهرست:

همه چیز را بیرون بریزید و بی تامل دور بیاندازید

مرتب کردن وسایل آرایشی

شاید عنوان این مرحله کمی خشن به نظرر برسد اما همیشه شروع یک کار که همیشه انجام آن را عقب میندازیم بیشترین جرئت را می خواهد و برای این کار باید با خود روراست باشید. پس برای مرتب کردن وسایل آرایشی شهامت به خرج داده و این مرحله را شروع کنید . هنگامی که تمام محصولات زیبایی و آرایش خود را از کشوها خارج نکنید ، واقعاً متوجه می شوید که به چه چیزی و چه مقداری نیاز دارید یا ندارید. پس همین حالا شروع کنید و گول ظواهر را نخورید.اولین سوالی که باید از خود برای هر محصول آرایشی بپرسید این است که ” من کی این محصول را خریده ام” اگر جوابی برای این سوال ندارید وقت خداحافظی با آن محصول است. اگه از آن دسته هستید که یک کشوی پر لوازم آرایشی دارید احتمالا در این روش این میزان به یک سوم کاهش پیدا می کند. باید بدانید که از دور ریختن آن ها اجتناب نکنید زیرا که پای سلامتی شما در میان است. استفاده از محصولات منقضی شده می تواند منجر به یک واکنش آلرژیک و عفونت باکتریایی شود. حالا نوبت به سوال اساسی بعد می رسد. پس برای محصولاتی که از دور قبلی باقی مانده اند این سوال را بپرسید: “آخرین بار کی از این محصول استفاده کرده ام ؟” اگرنسبتا زمانی طولانی است و تعداد دفعات کمی از آن ها استفاده کرده اید وقت آن است که آن را به دیگران اهدا کنید ( البته توجه داشته باشید که محصولاتی که قابل استفاده برای چند نفر هستند را هدیه دهید).


مرتب کردن وسایل آرایشی با دسته بندی

مرتب کردن وسایل آرایشی

پس از حذف موارد فوق ، شروع به گروه بندی محصولات باقیمانده کنید. به عنوان مثال برای گروه مراقبت از پوست ، محصولاتی مانند مواد پاک کننده، تونر، مرطوب کننده، روغن، سرم و ضد آفتاب را جای دهید. برای برای محصولات آرایشی می توانید چند زیرمجموعه با توجه به اعضای صورت درست کنید. با این دسته بندی ها متوجه می شوید که از یک نوع محصول چقدر دارید. به عنوان مثال اگر از سایه چشم20 مورد دارید ولی فکر می کنید که به 5 یا 10 تا بیشتر احتیاج ندارید بهتر است آن هایی را بردارید که بیشتر دوست داشته ویا بیشتر استفاده می کنید.


شروع به یادداشت برداری کنید

بهتر است در دفترچه یاد داشدت خود بنویسید که چه چیزهایی را الان یا در آینده و به چه میزان احتیاج خواهید داشت.فقط به این دلیل که لوازم آرایشی خود را مرتب کرده اید به این معنی نیست که وسوسه نمی شوید خرید را ادامه دهید. بهتر است برای غلبه بر ولخرجی روی لوازم آرایشی هر زمان که می خواهی چیزی بخرید ، به یادداشتی رجوع کردهو از خود بپرسید آیا این محصول در لیست نیازهای شما است یا خیر.


روی محصولات مراقبت از پوست خود برچسب تاریخ انقضا بزنید

مرتب کردن وسایل آرایشی

اگر زمانی که محصولات آرایشی خود را می خرید را نمی توانید به خاطر بسپارید برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک احتیاج به روشی برای به خاطرسپردن تاریخ دقیق دارید. کافی است یک برچسب بخرید و به دلخواه خود یا تاریخ خرید یا تاریخ شروع استفاده از آن یا تاریخ انقضا را حک کرده و روی هر محصول بزنید.


محصولات را بر حسب استفاده از هم جدا کنید

مرتب کردن وسایل آرایشی

اگه شما هم وسایل خود را روی هم انباشته می کنید باید بدانید که بخشی از دلیل آن این است که همه آیتم ها را در یک جا نگه داری می کنید. در واقع اگر هر محصول جای مشخص خود را نداشته باشند ، سخت است که بگویید واقعاً چه مقدار دارید. پس به لوازم خود نگاهی بیندازید و آن را بر اساس نیازهای اساسی خود طبقه بندی کنید. به عنوان مثال ح لوازم بهداشتی را که هر شب استفاده می کنید را یک جا نگه داریدو یا لوازم آرایشی روزانه را نیز در جای مشخص خود نگه دارید.

به طور کلی اگر با این روش پیش بروید نه تنها میز لوازم آرایشی شما همیشه مرتب خواهد ماند بلکه این مراحل برای امور دیگر زندگی شما کاربردی خواهد بود. شما یاد خواهید گرفت که آگاه باشید؛ آگاهی از آنچه در حال حاضر دارید، به چه چیزی نیاز دارید و چگونه و به چه اندازه خرید کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments