آموزش شمع موم عسلی ، ترفندهای استفاده از ورقه موم عسل

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

شمع موم عسلی چیست؟ موم یک ماده طبیعی و غیر سمی است که زنبورهای عسل پس از مصرف عسل ترشح می کنند. زنبوران از این موم برای ساختن لانه زنبوری خود استفاده می کنند و هنگام تمیز و فیلتر شدن می توان از آن برای شمع های زیبا و مفید استفاده کرد. بسیاری از مردم شمع موم را به شمع پارافین ترجیح می دهند زیرا به عنوان یک محصول کاملا طبیعی ، برای افرادی که سبک زندگی وگان یا گیاهخواری دارند جذابیت بیشتری دارد. در تولید شمع موم آسیبی به زنبورها صدمه ای وارد نمی شود ، و از آنجا که تقریباً 33 میلیون بازدید از گل برای زنبورهای عسل به طول می انجامد تا یک کیلوگرم موم ایجاد شود ، بسیاری از افراد همچنین احساس می کنند که رابطه معنوی موم با قدرت و بهره وری طبیعت نسبت به انواع دیگر شمع ها قوی تر است. این مزایای سلامتی شمع موم است که بیشتر کاربران را به خود جلب می کند و بسته به نوع شمع و سلامتی شخصی که آن را استفاده میکنند. این مزایا می تواند قابل توجه باشد.

فهرست مطالب

خواص شمع عسل طبیعی

غیر سمی: از آنجا که شمع ها از موم طبیعی هستند ، هنگام سوختن ماده جانبی سمی و دوده سنگین تولید نمی کنند. برخی از انواع شمع ها هنگام سوختن سموم سمی سرطان زا تولید می کنند ، اما این مسئله در شمع های موم ایجاد نمی کند.

خنثی سازی آلاینده ها: شمع های طبیعی هنگام سوختن یون های منفی تولید می کنند و این یون ها به خنثی سازی آلاینده های موجود در هوا کمک می کنند. این مساله به از بین بردن گرد و غبار ، بوها در جو ، کاهش علائم آلرژی و آسم و بهبود تنفس برای هر کسی در محیط کمک می کند.

آرامش: سوزاندن شمع ساده خاصیت آرامش بخشی دارد و می تواند به کاهش استرس و مدیتیشن کمک کند. رایحه عسل ملایم و می تواند باعث آرامش شود بدون اینکه به شمع های معطر و مصنوعی نیاز باشد.

ایمنی: از آنجا که شمع های موم طبیعی هستند و هیچ محصول فرعی تولید نمی کنند ، در صورت استفاده صحیح بدون قطره و در نتیجه سوختن آنها ایمن تر است. با این کار از خطر سوختگی و سایر صدمات ناشی از سوختن نامناسب انواع دیگر شمع جلوگیری می شود.

نور: شمع های موم درخشان ترین و خالص ترین نور را در بین شمع ها دارند و به نور طبیعی خورشید نزدیک ترین هستند. اگر قرار است از شمع ها به عنوان منبع نور استفاده شود ، این شمع ها می توانند به کاهش خستگی چشم و کاهش سردرد کمک کنند.

آموزش ساخت شمع موم عسلی

برای تهیه شمع با ورقه های موم طبیعی ایده های خلاقانه بسیاری وجود دارد در ابتدا ما ساده ترین روش را برای شما مثال میزنیم. برای این کار نیاز به فیتیله شمع و یک ورق موم طبیعی نیاز دارید که اغلب در قالب هایی ساخته می شوند که طرح های لانه زنبوری را دارا هستند. برای شروع ، فتیله را در امتداد انتهای یکی از نوارهای موم قرار دهید و شروع به پیچیدن موم دور فیتیله کنید.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

هنگام غلت دادن موم را به آرامی روی لایه زیر فشار دهید تا یک شمع استوانه ای محکم تشکیل شود. اگر احساس کردید شمع را کج رول کردید.شمع را به آرامی روی میز فشار دهید تا صاف شود و به غلت دادن ادامه دهید. به همین سادگی شمع شما آماده است. اما در ادامه ایده هایی برای درست کردن خلاقانه این شمع ها نیز برای شما گردآوری شده است.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی
شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

شمع تولد با موم طبیعی عسل

می توانید از موم های طبیعی برای درست کردن شمع های تولد نیز استفاده کنید. در حالت اول با نازک رول کردن موم ها و یه اندازه یک لایه دور فیلیته شمع های رنگی و طویل می توانید ایجاد کنید.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

در حالت بعدی می توانید ورقه ها را با قالب های فلزی شکل دار به صورت قلب یا ستاره ببرید و آن ها را با هم بچسبانید و بینشان فیتیله قرارداده و در انتهای شمع یک سیخ چوبی یا خلال دندان قرار دهید تا برای استفاده در روی کیک مناسب باشد.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی
شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

شکل های فانتزی با ورقه های موم طبیعی

همان طور که در قسمت قبل گفتیم میتوانید از قالب های فلزی برای ایجاد اشکال مختلف شمع استفاده کنید. اما بر خلاف شمع تولد باید لایه های بیشتری از ورقه های موم طبیعی را به هم بچسبانید تا شمع روی سطح بایستاد.


بیشتر بخوانید : اسماج چیست و چه گیاهانی در اسماج استفاده می شوند؟


شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی
شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

تزیین شمع طبیعی با گیاهان و کنف

شما این امکان را دارید تا از گیاهان طبیعی معطر دیگر و حتی گیاهانی که برای تهیه اسماج استفاده می شوند به همراه کنف و پارچه گونی برای تزیین روی شمع عسلی خود استفاده کنید.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی
شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی ، تزیین شمع مومی

ایجاد طرح روی شمع با موم طبیعی

راه دیگر استفاده از ورق های موم طبیعی با رنگ متضاد شمعی که ساختید است. میتوانید اون ها رو به صورت گل یا پیچک برش بزنید و روی کار بچسبانید. یا اینکه لایه اخر شمع رول شده را از یک رنگ دیگر انتخاب کرده و روی آن پترن هایی ایجاد کنید.

شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی
شمع موم عسلی ، شمع عسل طبیعی

از آن جایی که ساخت شمع با موم طبیعی عسل به تازگی پرطرفدار شده است جای بسیاری برای ایده های خلاقانه و منحصر به فرد شما دارد دست به کار شوید و طرحی تازه برای این شمع ها بسازید.

4.4/5 - (64 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
*شمع سازِ حرفه ای 😎*
*شمع سازِ حرفه ای 😎*
2 سال قبل

خیلی خوشمله 😘
من خودم اینکاره ام 😎
کللللللللللللللللللللللللللللللی شمع با موم های بیزوکس درست میکنم 😎 😎
دلتونم بخواد برای یلدا و… کلی درست کردم و قراره بفروشم به شماها هم نمیفروشم 😎 😎 😎