آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس در خانه : روش‌های ساده، فوری و کم‌‌‌‌‌‌هزینه

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس به روش هایی می پردازد که با وسایلی که در خانه دارید بتوانید این سرگرمی کم هزینه را فوری و به سادگی تهیه کرده و استفاده نمایید. روش های متفاوتی برای ساخت این سرگرمی وجود دارد که در این پست به روش های خانگی و بدون نیاز به بوراکس ( ماده اولیه و صنعتی برای تهیه اسلایم) خواهیم پرداخت. برای ساخت این کاردستی از هنرهای دستی پیانته با ما همراه باشید.

فهرست:

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

با آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس به روش هایی می‌پردازیم که به بوراکس احتیاجی نداشته باشند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که پودر بوراکس یک اسلایم شفاف و بدون نقص شبیه به شیشه ایجاد خواهد کرد. اما نگران نباشید اگر تا آخر این پست همراه ما باشید به نکات ویژه برای چگونگی تهیه اسلایم شفاف و زلال بدون بوراکس پی می برید.

به علاوه بوراکس یک پاک کننده شیمیایی است و در معرض طولانی مدت آن قرار گرفتن بدون کنترل برای پوست شما مضر است و به طور بالقوه برای سلامتی شما مضر است.

توجه داشته باشید که هرچه بیشتر خمیر را اضافه کنید اسلایم پفکی ضخیم تر و هرچه کمتر اضافه کنید شل تر خواهد شد. برای ساخت این اسلایم باید تا جایی هم بزنید تا دیگر نتوانید با قاشق اینکار را انجام دهید سپس آن را با دست تا جایی ورز دهید که دیگر چسبناک نشود و قوام مناسبی داشته باشد.


حتما بخوانید: آموزش 4 روش ساده ساخت اسلایم پفکی در خانه بدون چسب و بوراکس و کف ریش


آموزش تصویری ساخت اسلایم شفاف در خانه : آموزش ساخت واتر اسلایم با آب چسب بی‌رنگ و مایع لنز

این دستور العمل اسلایم فقط به دو ماده اولیه احتیاج دارد که شامل چسب مایع بی رنگ ، و محلول یا ماده نگه دارنده لنز می‌شود.

واتر اسلایم چیست؟

واتر اسلایم برخلاف سایر اسلایم ها حالت شل و آبکی دارد و بازی با آن بسیار جذاب است.

مراحل ساخت واتر اسلایم شفاف :

در مرحله اول نصف فنجان چسب را به در یک کاسه بریزید.

نصف فنجان آب گرم را به چسب به آرامی اضافه کرده و هم بزنید. سپس یک قاشق از محلول لنز را به مخلوط اضافه کنید و به سرعت مخلوط را هم بزنید تا جمع شدن چسب را درکناره‌ها و انتهای ظرف مشاهده کنید.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

سپس چند قطره از محلول لنز را به دست خود آغشته کرده و به ورز دادن ادامه دهید.

ورز دادن جزو مهم ترین مراحل کار است. باید به اندازه ای ورز دهید که نه خیلی سخت و نه خیلی از محلول استفاده کنید که چسب وا نرود. توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن دوباره حلال برای میزان کردن سختی اسلایم آن را به خوبی ورز دهید.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

در این مرحله مشاهده می کنید که حباب هایی در اسلایم شفاف وجود دارد. اگر اجازه دهید اسلایم چند روز در ظرف بماند ، همه حباب ها به سطح آمده و می ترکند و یک اسلایم شفاف در زیر آن باقی می ماند! اگر طاقت چند روز صبر کردن ندارید می توانید به جای مخلوط کردن دوباره آن ، قسمت حبابی را به آرامی از بین ببرید!

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس
آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس
آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

آموزش ساخت واتر اسلایم با آب ، شامپو و یا مایع دستشویی : واتر اسلایم بدون چسب و بوراکس

برای ساخت واتر اسلایم بسیار ساده به یک پیمانه آب و یک پیمانه شامپو احتیاج دارید. در صورت لزوم اگر از شامپوی بی رنگ استفاده می‌کنید و یک اسلایم رنگی را بیشتر می‌پسندید می‌توانید از رنگ غذا نیز استفاده کنید.

بنابراین برای ساخت واتر اسلایم ساده یک پیمانه آب با یک پیمانه شامپو را در ظرفی مخلوط کرده و برای سه روز در یخچال بگذارید. در این زمان مخلوط به مرور تبدیل به اسلایم می‌شود. توجه داشته باشید که این اسلایم به دلیل فرمول ساده ای که دارد در محیط عادی ماندگاری زیادی ندارد.

هم‌چنین اگر نیاز فوری به اسلایم دارید می‌توانید آن را در فریزر به مدت 3 تا 4 ساعت قرار دهید. نکته قابل توجه در هر دو روش این است که این مخلوط را به حال خود بگذارید و اصلا به آن دست نزنید تا موعد شکل گیری آن سر بیاید.


آموزش ساخت اسلایم پفکی با خمیر اصلاح و چسب چوب

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

در مرحله اول چسب چوب را در یک کاسه پلاستیکی بریزید. اگر مایلید رنگ خوراکی استفاده کنید آن را در این مرحله اضافه کنید. هنگامی که به رنگ دلخواه رسید ، محلول لنز را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود. سپس یک فنجان کرم اصلاح را اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس با شامپو یا مایع دستشویی و خمیر دندان

مقداری شامپوی غلیظ را در یک ظرف کوچک بریزید. بهتر است شامپویی با قوام زیاد را انتخاب کنید. معمولا شامپوهای سفید یا مات بهتر عمل می کنند. دو قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) از شامپو را درون یک ظرف کوچک بریزید.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

مقدار کمی خمیر دندان اضافه کنید. حدود 1 قاشق چای خوری کافی خواهد بود. توجه داشته باشید که نسبت مقدار شامپو به خمیر دندان 4 به 1 است.

این دو را با یک خلال دندان هم بزنید. همانطور که هم می زنید ، بعد از گذشت یک دقیقه شامپو و خمیر دندان با هم واکنش نشان داده و ماده ای غلیظ ایجاد می کنند.
اگر خلال دندان ندارید ، از چیز دیگری استفاده کنید که کوچک است ، مانند چوب بستنی یا قاشق چای خوری.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

 

اگر اسلایم خیلی سخت است ، مقداری شامپو اضافه کنید. اگر بیش از حد رقیق است ، خمیر دندان بیشتری اضافه کنید. حدود یک دقیقه دیگر اسلایم را خوب هم بزنید یا تا زمانی که از نظر رنگ و بافت یکدست شود.

اگر در این مرحله اسلایم کمی بیش از چسبنده است نگران نباشیدزیرا هنوز باید آن را در فریز بگذارید تا خود را بگیرد.

اسلایم را به مدت 10 تا 60 دقیقه فریز کنید. بعد از 10 دقیقه اسلایم را بررسی کنید. باید احساس سفتی داشته باشد اما مانند یخ جامد نباشد. اگر لجن بیش از حد نرم و کشسانی باشد ، آن را برای 50 دقیقه دیگر منجمد کنید.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

 

اسلایم را از فریزر بیرون بیاوری آن را ورز داده ،و بین انگشتان خود فشار دهید تا دوباره نرم و کشسانی شود.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

توجه داشته باشید این نوع اسلایم بسیار ضخیم است و بافت آن تقریباً شبیه بتونه است. می توانید آن را له کنید ، فشار دهید و بکشید.

بعلاوه قبل از مرحله فریز کردن به این اسلایم می توانید نمک اضافه کنید تا در آخر تجربه بازی با اسلایم با نمک را هم داشته باشید.


آموزش تصویری ساخت اسلایم آدامسی با آدامس خرسی ( آدامس بادکنکی) و چسب و خمیر دندان

این اسلایم ساده ترین اسلایمی است که می توانید در لحظه آن را بسازید.

برای اینکار مطابق تصاویر چند عدد آدامس را له کنید به آن چسب و خمیر دندان اضافه کرده و و ورز دهید. اسلایم شما به همین راحتی آماده است.

آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس
آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس
آموزش تصویری ساخت اسلایم‌‌ بدون بوراکس

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و بازی با اسلایم آهنربایی : چگونه یک اسلایم ونوم بسازیم؟


 از همراهی شما سپاسگزاریم. لطفا برای حمایت ما ستاره و کامنت بگذارید.

 

4.2/5 - (241 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هانیه
1 سال قبل

ممنون بهم کمک کردید تشکر