اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

اورریگامی ماژولار ۵ پر

اورریگامی ماژولار گل ۵ پر سازه ای است که در آن از ۵ واحد اوریگامی که همسان هستند استفاده شده و سرهم می شود. توجه داشته باشید که در اوریگامی ماژولار از چسب استفاده نشده فقط سازه ها داخل یکدیگر میروند. این مدل را توموکو فیوز هنرمند اوریگامی ابداع کرده است.

فهرست:

ساخت واحدهای اوریگامی ماژولار گل 5 پر

گل ۵ پر مرحله 1.
برای شروع از یک کاغذ ۱۰ در ۱۰ استفاده کنید. از کاغذ ۱۵ در۱۵ هم میشود استفاده کرد ولی تجربه ثابت کرده است که با کاغذ ۱۰ در ۱۰ ظاهری زیباتر خواهد داشت. قسمت رنگی یا بافتی از کاغذ که مایلید گلبرگها در آن نمایان شود را به زمین بزارید(بافتی که زیر گلبرگها قرار میگیرد به رو است و آنرا مشاهده خواهید کرد).


بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام ساخت انواع کاردستی کاغذی اوریگامی


از وسط مطابق تصاویر روی محور افقی تا بزنید تا خوب جا بندازد سپس تا را باز کنید. دو راس بالایی چپ و راست را مطابق تصویر به مرکز تا بزنید تا خط بندازد. سپس تا را باز کنید.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر مرحله 2.
دو راس بالایی را دوباره طوری تا بزنید که لب آن به خط تای اوریبی که در مرحله ی قبل انداختیم برسد. دوباره دو راس بالایی را به خط مرکز مطایق تصویر تا بزنید.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر مرحله 3.

از دو طرف روی محورهای عمودی طوری تا بزنید تا لبه ی بیرونی به خط تای وسط برسد. سپس از راس پایینی سمت چب روی لبه راست از خط چین تا بزنید.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

گل ۵ پر مرحله 4.

تاهای دو قدم قبلتر را باز کنید تا به شکلی که در ابتدای مرحله قبل داشتید برسید. سپس از خط تاهای استفاده وکنید مطابق تصاویر از خطچین ها از پایین به بالا تا بزنید.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

گل ۵ پر مرحله 5.

مطابق تصاویراز خط چین افقی( جای تا قبلا افتاده است تای جدیدی نمیزنیم) مشخص شده استفاده کنید و به پایین هدایت کنید. سپس از خط چین مورب را به بالا هدایت کنید. در نهایت مربع و یک متسا وی الاضلاع مطابق خواهید داشت.

 اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

مرحله 6.

از خط چین به داخل تا بزنید. سپس از خط تای مرکزی استفاده کنید و دو لبه را از بیرون به هم برسانید.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

گل ۵ پر مرحله 7.

از خط چین یک تای مورب به داخل بزنید. سپس از خط چین عمودی یک تای دیگر به داخل بزنید. در این مرحله یک واحد یا یک ماژول را ساخته ایم. 4 واحد دیگر را به همین ترتیب میسازیم تا در مرحله بعد آنهارا اسمبلی کنیم.

اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

سرهم کردن ماژولها اوریگامی ماژولار گل ۵ پر

ابتدا با دو ماژول سرکار خواهید داشت. دم یک ماژول را مطابق تصاویر باز کرده و داخل ماژول دوم میبریم. سپس دم ماژول دوم را داخل ماژول سوم و به همین ترتیب دم ماژول سوم را داخل ماژول چهارم و دم ماژول چهارم را داخل ماژول پنجم میبریم و دم ماژول پنجم را داخل ماژول سوم می بریم. در نهایت این گل زیبا آماده است.

اورریگامی ماژولار ۵ پر
اورریگامی ماژولار ۵ پر

مطالب مشابه:

اوریگامی گل رز ساده

اوریگامی گل رز ورژن آسان


5/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Aisa
Aisa
3 سال قبل

سلام من خیلی به اوریگامی و ایده های شما علاقه دارم ممنونم و لطفا بیشتر از این ترفند های جالب بزارید🙏

admin
ادمین
3 سال قبل
پاسخ به  Aisa

سلام و درود بر شما.
خیلی خوشحالیم که تونستیم برای شما مفید باشیم. انشاالله شاهد پستهای دیگه ای هم در این راستا خواهید بود.
موفق باشید