6 روش تشخیص اولیه تب بدون استفاده از دماسنج

تشخیص اولیه تب

آیا تشخیص اولیه تب بدون استفاده از دماسنج ممکن است؟ جواب “بله” است. احتمال دارد شما بزرگسالی بالغ بوده و مایحتاج خانه خود را آماده کرده باشید ولی ناگزیر دماسنجی برای تشخیص تب در خانه نداشته باشید. خوشبختانه در این پست از پیانته 6 روش تشخیص اولیه تب بدون استفاده از دماسنج ذکر شده و به شما می‌آموزد چگونه علائم اولیه تب را تشخیص دهید.

فهرست:

تشخیص اولیه تب با پشت دست، نه کف دست

هنگامی که احساس می کنید تب داردی معمولا این تمایل را داردید که به پیشانی خود دست زده و دما را احساس کنید. کارشناسان می گویند که تمایل طبیعی است و روشی نسبتا خوب است اما باید بدانید که احتمالاً راهی که شما انجام می دهید به خوبی پاسخگو نیست.

تشخیص اولیه تب

آموزش هایی که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید:


“ربکا لی” ، پرستار ثبت نام شده و بنیانگذار منابع بهداشت طبیعی می گوید: “متداول ترین روش برای بررسی تب بدون دماسنج ، احساس پیشانی یا گردن با پشت دست است.” برای بررسی دمای بالا از کف دست استفاده نکنید ، زیرا به همان اندازه پشت دست به تغییرات دما حساس نیست”

این عمل روش دقیقی نیست اما تا حدی می تواند شما را مطل سازد.


به گونه های خود نگاه کنید

شما می توانید با نگاه کردن به آینه علائم دیگری از تب را بررسی کنید.

تشخیص اولیه تب

” ربکا لی” می گوید: “روش دیگر برای بررسی اینکه آیا تب دارید این است که ببیند آیا پوست به ویژه پوست گونه ها قرمزتر از حد معمول است یا خیر. این قرمزی و التهاب ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما در حالت مبارزه با بیماری قرار داشته باشد.

“کیلب بک” ، متخصص سلامتی در “میپل هالیستیک” ، می گوید: “تب باعث می شود رگ های خونی رقیق شوند که نشاندهنده نبرد بدن با چیزی است.”استفاده از یک دستمال خیس شده با اب سرد ممکن است باعث تسکین موقت شود ، اما اگر احساس گُرگرفتگی شدید دارید همیشه مراجعه به پزشک مطمئن تر است.

نگاهی به ادرارخود بیندازید

تب باعث کم آبی بدن می شوند. اما ممکن است اگر در اثر بیماری مدت زمانی بی حال در رختخواب گذرانده باشید متوجه میزان آب مصرفی خود نشوید. دکتر “سلین توم” سرپرست پزشکی در موسسه جهانی “پاراداکس” می گوید : “اگر شما تب دارید ، مایعات زیادی بنوشید. افزایش درجه حرارت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و می توانید به سرعت دچار کمبود آب شوید.” هر تغییری در ادرارقابل توجه است ، به ویژه اگر درجه حرارت شما نیز بالا رفته باشد. البته باید بدانید درار به طرز چشمگیری تغییر نمی کند ، اما ممکن است به دلیل کم آبی ناشی از تب زردتر شود.

سوال بپرسید

ممکن است پرسیدن این سوال که “آیا اینجا گرم است؟” یا “آیا شخص دیگری سرد است؟”خجالت آور باشد اما در واقع می تواند برای سنجش اینکه بیمار هستید یا نه ، مفید باشد.

تب می تواند باعث شود شما احساس گرما یا سرما داشته باشید. تغییر مداومدمای بدن می تواند باعث ایجاد لرز شود حتی اگر هیچ کس دیگری احساس سرما یا گرما نکند. از آنجا که درجه حرارت به دلیل داشتن تب تغییر می کند ، ممکن است شخص بیمار به طور مداوم احساس گرمی و سردی کند . این باعث تعریق و لرز می شود. ” ربکا لی ” توضیح می دهد که اگر اگر این علائم ماندگاریا شدید باشد ، مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

از پله ها بالا بروید

تشخیص اولیه تب

تب می تواند می باعث شود که شما احساس خستگی مفرط داشته باشید و بعد از انجام کار ساده مانند دویدن ، یا بالا از پله ها احساس ضعف کنید.

“کیلب بک” می گوید: “خستگی عمومی و بی حالی دو علائم اولیه است که می تواند بیانگر دمای بالای بدن باشد.” بنابراین اگر در رختخواب بیمار هستید و مطمئن نیستید که فقط تبلی است یا ناشی از بیماری تنفسی است سعی کنید از پله های خانه بالا بروید اگر احساس خستگی و به ویژه احساس باد کردن دارید احتمال دارد واقعا تب داشته باشید.

تشخیص اولیه تب با میزان درد بدن

کارشناسان معتقدند که سردرد وبدن درد نیز علائم احتمالی تب هستند. بنابراین اگر دردهایی داریند که ناشی از صدمه نیستند یا سردردی همراه با تعریق یا خستگی دارید احتمال دارد که تب داشته باشید.

خوشبختانه ، همان دارویی که می تواند به تسکین درد شما کمک کند، می تواند به تنظیم تب کمک کند. دکتر توم می گوید: “مصرف استامینوفن یا ایبوپروفن نیز به کاهش دما کمک می کند اما باید هر چهار یا شش ساعت یک بار مصرف شود. البته به یاد داشته باشید همیشه باید به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دهد آیا مصرف استامینوفن برای شما بی خطر است یا خیر.

امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد. با دادن نظر و ستاره ما را حمایت کنید. موفق باشید

منبع:

www.bustle.com

4.5/5 - (13 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments