روش های خلاقانه برای استفاده مجدد از چای کیسه ای (تی بگ)

استفاده مجدد از چای کیسه ای

استفاده مجدد از چای کیسه ای بعد از اینکه فنجان چای شما را پر کردند می توانند مفید باشد. تعداد بیشماری از مصارف خانگی و شخصی برای چای کیسه ای استفاده شده وجود دارد. استفاده مجدد از چای کیسه ای نه تنها باعث کاهش زباله ها می شود بلکه می تواند خانه و سلامتی شما را نیز بهبود بخشد.

فهرست:

با چای کیسه ای به غذا طعم و رنگ اضافه کنید

در هنگام پخت و پز می توان از چای کیسه ای به سادگی استفاده کرد. به کار بردن چای کیسه ای استفاده شده در آشپزخانه ممکن است باعث ایجاد رنگ و طعم شود. به عنوان مثال ، اضافه کردن چای بابونه یا یاس به برنج می تواند به آن رایحه ای ملایم دهد ، و یا با چای دارچینی می توانید طعم یک سوپ ساده جورا تقویت کنید. برای مثال می توانید:

استفاده مجدد از چای کیسه ای

چای کیسه ای را در آبی که می خواهید در آن ماکارونی یا برنج را بجوشانید برای طعم دهی اضافه کنید.

چای کیسه ای را به به آب مورد استفاده برای جوشاندن تخم مرغ برای عطر و رنگ دهی اضافه کنید.

برای عطر دادن به گوشت کبابی خود چای کیسه ای را روی دستگاه باربیکیو اضافه کنید.


استفاده مجدد از چای کیسه ای در باغبانی

استفاده مجدد از چای کیسه ای

مخلوط تی بگ در خاک اثرات مفیدی دارد از جمله افزایش سطح نیتروژن و اسیدیته ، جذب باکتریهای خوب ، پایین آمدن سطح pH خاک و دادن خوراکی به کرمهای خاکی. شما همچنین می توانید از تی بگ های استفاده شده در مخلوط کود خود ، مادامی که کیسه آن ها از پلاستیک ساخته نشده باشند، استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که باید منگنه فلزی را حذف کنید.


با چای کیسه ای بوی بد را از بین ببرید

از آنجا که چای کیسه ای دارای قدرت جذب و همچنین معطر هستند ، می توان از آنها برای کاهش بوی شدید استفاده کرد. به ویژه چای طعم دار نعناع و دارچین دارای عطری قوی و دلپذیربرای این امر هستند.

استفاده مجدد از چای کیسه ای
  • چای های استفاده شده را درون سطل زباله و یخچال قرار دهید تا بوی بد آن ها را برطرف کند.
  • برای از بین بردن عطرهای ناخوشایند مانند سیر یا ماهی از دستان خود هنگام شستشو از چای کیسه ای استفاده کنید.
  • هنگامی که چای کیسه ای استفاده شده کاملا خشک شود ، چند قطره روغن معطر مانند اسطوخودوس یا نعناع به آن اضافه کرده و آن را به خوشبو کننده هوا تبدیل کنید.

استفاده از چای کیسه ای برای تمیزکردن

از بین بردن چربی های سرسخت

استفاده مجدد از چای کیسه ای

ترکیبات فعال موجود در چای یک جایگزین طبیعی برای مواد شیمیایی خشن است که معمولاً درمایع های ظرفشویی موجود است. با افزودن چای کیسه ای استفاده شده به یک سینک پر از آب گرم و خیساندن ظرف ها در آن می توانید راحت تر چربی ها را بزدایید.

استفاده مجدد از چای کیسه ای و تمیز کردن سینک توالت

استفاده مجدد از چای کیسه ای

دو یا سه چای کیسه ای استفاده شده درسینک توالت خود را بگذارید و بگذارید چند دقیقه در آن بماند و سپس توالت را بشویید. توجه داشته باشید که اینکار به رفع لکه های مزاحم در قسمت پایین سینک کمک می کند. مراقب باشید چای کیسه ای را برا طولانی مدت در سینک رها نکنید زیرا تانین های مجود در چای ممکن است باعث ایجاد لکه های بیشتری شوند.

براق کردن آینه ها

استفاده مجدد از چای کیسه ای

آینه های خود را با چای کیسه ای خیس خورده تمیز کنید و سپس با یک پارچه نرم آن ها را خشک کنید. ترکیبات طبیعی و فعال موجود در چای به از بین بردن لکه کمک می کند.دقت کنید که عمل تمیز کردن و سپس خشک کردن را در حرکات دورانی انجام دهید تا ردی از آن نماند و آینه های شما بدرخشد.

تمیز کردن فرش یا قالیچه

استفاده مجدد از چای کیسه ای

کیسه چای را باز کنید و صبر کنید تا برگهای چای نسبتا خشک شوند. سپس آنها را روی فرش یا قالی خود بپاشید و صبر کنید تا کاملاً خشک شوند. سپس فرش خود را جاروبرقی بکشید که با این کار نه تنها فرش خود را تمیز می کنید بلکه جاروبرقی شما نیز بوی بهتری خواهد گرفت.


استفاده مجدد از چای کیسه ای برای سلامت

تسکین جراحت های خفیف

استفاده مجدد از چای کیسه ای

اگر شما یک در یک نقطه کوچک از بدن خود مانند نیش پشه یا آفتاب سوختگی جزئی دارید ، آنتی اکسیدان موجود در چای قدیمی می تواند به شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابید. ماده ای با نام اختصاری ECGC موجود در چای یک ضد التهاب بوده و پلی فنول ها قرمزی را کاهش می دهند و تانن ها و توبرومین درد را کاهش می دهند. برای این منظور:

  • یک چای کیسه ای استفاده شده را روی ناحیه مربوطه بمالید و بگذارید تا خشک شده و تسکین ببخشد.
  • اگر هنوز از نتایج راضی نیستید ، می توانید مجدداً آب چای را خیس کرده و دوباره به همان روش دوباره استفاده کنید.
  • جراحاتی که می توانند با این روش درمان شوند شامل تاول ، سوختگی ناشی از جای تیغ ، آفتاب سوختگی ،جای تزریق ، آکنه ، زگیل های پلانتار ، کبودی ، زخم های سرماخوردگی ، نیش حشرات، یا خون ریزی لثه.

تسکین چشم های خسته

استفاده مجدد از چای کیسه ای

کافئین موجود در چای می تواند به کوچک کردن رگ های خونی اطراف چشم شما کمک کند و دایره های تیره اطرف چشم را کاهش دهد ، در حالی که تانن ها به بهبود گردش خون کمک می کنند. چای کیسه ای را 20 دقیقه فریزکنید زیرا که خنکی آن باعث کاهش تورم نیز می شود. اطمینان حاصل کنید که آنها هنوز مرطوب هستند ، اما کاملا خیس نیستند و سپس آنها را 15 الی 20 دقیقه روی چشم خود بمالید.

استفاده مجدد از چای کیسه ای در بخور یا حمام

استفاده مجدد از چای کیسه ای

یک یا دو چای کیسه ای با طعم اسطوخودوس نعناع ، و یا بابونه را به یک کاسه آب گرم برای خیساندن پاها یا یا به دستگاه بخور صورت اضافه کنید زیراکه آنتی اکسیدان ها پوست شما را نرم تر می کنند در حالی که عطرها آن باعث مقابله با بوی نامطبوع می شوند.
به علاوه با اضافه کردن چای کیسه ای به کل وان آب داغ می توانید تأثیر مشابهی را روی تمام بدن خود تجربه کنید.
این امر به سلامت مو و پوست سر شما با استفاده از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها مانند ویتامین های C و E کمک خواهد کرد.


منبع: WikiHow


4.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments